"Merge" 2 eller flere billeder til et?
Fra : Christian Flintrup

Dato : 11-06-01 23:17

Hej,

Jeg har brug for at lave et script, der kan sætte flere GIF/PNG'er
sammen til 1 stort, også med transparency.

Således at man vil kunne genere et billede med fx en sofa der har et
billede af en leopard på siden (bare et eksempel :)

Jeg har fundet frem til at jeg skal bruge ImgCreateFromGIF() men jeg kan
stadig ikke få smidt et andet billede "oven" i dette billede.

Kan man det?

--
På forhånd tak
Christian Flintrup

Fra : Dennis T.

Dato : 12-06-01 09:38

Christian Flintrup wrote:
> Jeg har fundet frem til at jeg skal bruge ImgCreateFromGIF() men jeg
> kan stadig ikke få smidt et andet billede "oven" i dette billede.

Det er rimeligt begrænset hvad man kan med de indbyggede funktioner -
prøv at kigge på imagemagick.

/Dennis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-06-01 21:32

On Tue, 12 Jun 2001 10:37:33 +0200, Dennis T.
<viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

>Det er rimeligt begrænset hvad man kan med de indbyggede funktioner -
>prøv at kigge på imagemagick.

Nogle, der har rodet med en god implementation af ImageMagick og PHP?

Selv er jeg begyndt at være ganske begejstret for PHP Imlib2
extension'en: http://mmcc.cx/php_imlib/ - det giver i hvert fald gode
muligheder for fx at smække billeder sammen. Primært jubler jeg dog
over dens muligheder hvad angår gradients og transparency.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Christian Flintrup

Dato : 13-06-01 00:32

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

>Š gradients og transparency.

Man kunne lave et webbaseret Photoshop :)

Jeg vil kigge på Imlib2. Tak for hjælpen.

--
Christian