Satans wma-filer
Fra : Steen Jensen

Dato : 11-12-05 19:25

Jeg har lige købt nogle wma-filer på payload.dk (det var desværre det
eneste sted, jeg kunne finde præcis denne musik).
Nå, de blev downloadet, og skulle afspilles med det samme.
Safari poppede op, og meddelte mig, at disse filer krævede jeg
opdaterede til nyeste Windows Media Player. Der var et link, og jeg
hentede modstræbende dette MS produkt.
Prøver jeg nu at spille filerne, får jeg nøjagtigt samme meddelelse -
det er godtnok surt. Payload er nok revnende ligeglade, og udover
pengene er spildt, så er jeg mere ked af, at jeg ikke kan høre musikken
;-(

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-12-05 19:39

steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) writes:

> [...]
> det er godtnok surt. Payload er nok revnende ligeglade, og udover
> pengene er spildt, så er jeg mere ked af, at jeg ikke kan høre musikken

http://www.payload.dk/cgi-bin/WebObjects/Payload.woa/wa/Terms fandt
jeg, nederst på siden:

"Payload understøtter ikke Mac".

Farvel og tak.

Interessant nok skriver de på samme side:
"Du må gerne omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en
dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt
for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx
ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er
nødvendigt, for at du kan afspille dvd'en på din private pc ved hjælp
af fx et Linux-styresystem".

Så det må da siges at være en invitation. Jeg har desværre ingen ide
til, hvorledes du kan knække krypteringen i wma, men jeg håber da, at
du får lov til at lytte til din lovligt erhvervet musik.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 11-12-05 21:27

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Så det må da siges at være en invitation. Jeg har desværre ingen ide
> til, hvorledes du kan knække krypteringen i wma, men jeg håber da, at
> du får lov til at lytte til din lovligt erhvervet musik.

Kan man så ikke bare hente musikken andetsteds på Internettet
(Limewire?), og derved have en brugbar kopi, som er lovlig i kraft af at
man har betalt for den via Payload?
--
Jeg har talt

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-12-05 19:42

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Så det må da siges at være en invitation. Jeg har desværre ingen ide
> til, hvorledes du kan knække krypteringen i wma, men jeg håber da, at
> du får lov til at lytte til din lovligt erhvervet musik.

Hov, de skriver jo selv en guide til at overføre musikken til iPods og
andre systemer der ikke understøtter DRM:
http://www.payload.dk/iPod/1.html

Desværre er det den gamle metode med at brænde til CD, så der er
naturligvis et vist kvalitetstab til følge, og det kræver desuden
adgang til en Windows PC.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jesper

Dato : 12-12-05 06:13

> [...]

> Desværre er det den gamle metode med at brænde til CD, så der er
> naturligvis et vist kvalitetstab til følge, og det kræver desuden

Mon ikke VPC kan gøre det? Så kan du brænde dem dér via Windows Media
Player.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-12-05 19:41

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Hov, de skriver jo selv en guide til at overføre musikken til iPods og
> andre systemer der ikke understøtter DRM:
> http://www.payload.dk/iPod/1.html

Ja, den er god med dem.
Man kan sagtens downloade fra Payload, men skal man afspille filerne,
kræves der seneste Mediaplayer (10-series)...og den nyeste til Mac er
9-series. Derfor kan filerne ikke hente licens - og filerne kan derfor
ikke afspilles.
Jeg kan jo prøve at lægge filerne på en CD, og prøve at afspille dem hos
andre, der har en Windows-maskine...jeg er er ikke ret positivt
indstillet overfor den løsningsmodel.

Payload ka' rende og hoppe med deres tåbelige WMA-filer, DRM-
beskyttelse og Windows-favorisering!!!

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-12-05 17:24

Og så Payloads bevingede svar:

Hej Steen Jensen
Vi beklager din dårlige oplevelse.
Vi kan kun anbefale, at du bruger WMP version 10. Prøv venligst at finde
den nyeste version af WMP. Den virker med sikkerhed.
Med venlig hilsen/Best regards
Payload Kundesupport

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 18:53

On 2005-12-13 17:23:31 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> [...]
> Vi kan kun anbefale, at du bruger WMP version 10. Prøv venligst at finde
> den nyeste version af WMP. Den virker med sikkerhed.

det er da et reelt svar, payloads kunder er ikke ringere stillet end
eks Apple kunder der bruger eks. Linux.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-12-05 20:18

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det er da et reelt svar, payloads kunder er ikke ringere stillet end
> eks Apple kunder der bruger eks. Linux.

Jeg kunne dog godt have ønsket mig et mere yddybende svar, som fx "man
kan/kan ikke tranportere filerne til en Windowsmaskine, og hente
licensernne der via WMP 10, således de kan afspilles.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 20:44

On 2005-12-13 20:17:56 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> Jeg kunne dog godt have ønsket mig et mere yddybende svar, som fx "man
> kan/kan ikke tranportere filerne til en Windowsmaskine, og hente
> licensernne der via WMP 10, således de kan afspilles.

står der ikke klart og tydeligt at der kræves WMP v.10 eller bedre?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-12-05 21:35

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> står der ikke klart og tydeligt at der kræves WMP v.10 eller bedre?

Jo, har du sådan en til Mac?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-05 07:28

On 2005-12-13 21:35:19 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> Jo, har du sådan en til Mac

nej, hvad er problemet så?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-12-05 09:24

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> nej, hvad er problemet så?

Har du ikke selv lige skrevet det?

Filerne kræver WMP 10, og den findes ikke til Mac!
DET er problemet - filerne er derfor ubrugelige for mig.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-05 17:15

On 2005-12-14 09:24:04 +0100, steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) said:

> Har du ikke selv lige skrevet det?
>
> Filerne kræver WMP 10, og den findes ikke til Mac!
> DET er problemet - filerne er derfor ubrugelige for mig.

det har da ikke noget med payload at gøre. De har udtrykkeligt gjort
dig opmærksom på at der kræves WMP og windows for at du kan bruge
filerne.

Der er et link til denne side på forsiden:
<http://www.payload.dk/cgi-bin/WebObjects/Payload.woa/wa/TestPC>

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-12-05 14:55

> [...]

> det har da ikke noget med payload at gøre. De har udtrykkeligt gjort
> dig opmærksom på at der kræves WMP og windows for at du kan bruge

Jeg har i dag modtaget følgende fra Payload:

"Windows media player til Mac understøtter desværre ikke den licens
beskyttelse der ligger på vores musik.
Vi er opmærksomme på den manglende oplysning til Mac brugere og får det
rettet snarest muligt.
Du kan få pengene refunderet ved at maile os tilbage med følgende
oplysninger:................................"

Så HELT galt i byen, var jeg tilsyneladende ikke

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-12-05 18:35

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> writes:

> det har da ikke noget med payload at gøre. De har udtrykkeligt gjort
> dig opmærksom på at der kræves WMP og windows for at du kan bruge
> filerne.

Uanset hvad, så ændrer det jo ikke på, at Steen kun har haft mulighed
for at købe sin musik hos payload, da de åbenbart er de eneste der
udbyder den. Det er da ærgeligt, at Payload kræver Media Player 10,
da den kun findes til eet OS.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH