Spionprogrammet Macromedia Flash
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-05 17:05

Er der nogen der ved hvordan jeg på en sikker måde kommer af med subj?

Jeg har åbenbart to. Den ene er Flashplayer og den anden er Flash
Player. Der er dog kun een fil der hedder noget med "plugin" - og er en
version 7, så jeg regner med det er fordi jeg både bruger IE5.2 og
Safari 1.3.1.

Styresystem er OS X 10.3.9.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-05 17:15

> Er der nogen der ved hvordan jeg på en sikker måde kommer af med subj?

Der var jeg lidt for hurtig:

http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14157

Undskyld ulejligheden.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-05 19:12

> Der var jeg lidt for hurtig:
>
> http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14157

Hmm! Er der nogen der har prøvet med den Flash Player 7 uninstaller der
er på siden? Jeg syntes ikke min installation passer til beskrivelsen i
vejledningen til den manuelle afinstallation. Men vejledningen omfatter
åbenbart heller ikke Safari.

Jeg kan bl.a ikke finde filen "Shockwave Flash NP-PPC". Jeg vil jo nødig
fjerne for meget.

Hvordan kommer jeg a' med det l*rt?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-05 20:14

> [...]
> er på siden? Jeg syntes ikke min installation passer til beskrivelsen i
> vejledningen til den manuelle afinstallation. Men vejledningen omfatter

Det begynder at ligne en monolog

På Macromedias hjemmeside kan man komme hen til en "settings manager"
hvor man kan instille kombinationen browser/Flash. Jeg bruger Flash i
version 7, så dennes settings manager findes her:

http://macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings
_manager07.html

Drejer det sig om version 8 skal man nok skrive "08" før sidste punktum.

Der har åbenbart været forskel på mine Flash indstillinger i MSIE5.2 og
Safari 1.3.1. Stort set alt er lukket under Safari, mens der er åbnet
for lagring på Macens disk i IE.

Hvis man kan stole på Macromedia settings manager til Flash.

Problemet med Flash er, at de data Flash gemmer på disken kan misbruges
til cookie backup og det er ganske godt beskrevet i denne artikel fra
november nummeret af PC Magazin:

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1879765,00.asp

Men det er ikke kun United Virtualities. Jeg læste for år tilbage, at
imrworldwide.com med deres Regsheriff misbruger (?) Flash til at bevare
tracking cookies.

Prøv at kig efter om der ikke skulle ligge en lille cookie fra
imrworldwide.com i din browser. Iflg artiklen fra PC Mag, så kan filene
fra Flash indeholde langt flere informationer end en cookie.

Man kan altså godt få spyware på Macintosh.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-05 20:40

On 2005-12-09 19:12:16 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> [...]
> åbenbart heller ikke Safari.
>
> Jeg kan bl.a ikke finde filen "Shockwave Flash NP-PPC". Jeg vil jo nødig

hvorfor er det noget lort?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-05 20:39

On 2005-12-09 17:05:00 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Er der nogen der ved hvordan jeg på en sikker måde kommer af med subj?

du sletter det...

> [...]
> Player. Der er dog kun een fil der hedder noget med "plugin" - og er en
> version 7, så jeg regner med det er fordi jeg både bruger IE5.2 og

det er det ikke.

Hvis du nu fortalte stien til filerne og filnavnene ville jeg kunne
være dig behjælpelig.

> Styresystem er OS X 10.3.9.

det har ikke relavans.

--