Lokalitet i Mail
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-05 17:38

Kan man lave forskellige lokaliteter i Mail? Det er lidt besværligt, at
man skal stille SMTP-serveren om, hver gang man har sin bærbare computer
med andre steder. Ofte glemmer jeg det, og så skal jeg vente en evighed
på, at den timer ud og beder en vælge en anden SMTP-server.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-05 22:00

On 2005-12-08 17:38:22 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> med andre steder. Ofte glemmer jeg det, og så skal jeg vente en evighed
> på, at den timer ud og beder en vælge en anden SMTP-server.

nej.

Men Apple inkluderer såvidt jeg husker et script der lader dig skifte
smtpserver. dvs du kan gøre det fra en ævlescript menu.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-05 22:34

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Men Apple inkluderer såvidt jeg husker et script der lader dig skifte
> smtpserver. dvs du kan gøre det fra en ævlescript menu.

Ja tak, men hvor er den nu blevet af? Den plejer da at ligge oppe i
menulinjen og være i vejen. Nu er den bare væk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-12-05 00:09

> Ja tak, men hvor er den nu blevet af? Den plejer da at ligge oppe i
> menulinjen og være i vejen. Nu er den bare væk.

Klilk på:
Programmer/AppeScript/Install Script Menu

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-05 23:49

> Klilk på:
> Programmer/AppeScript/Install Script Menu

Mange tak. Det virker. Desværre kan jeg ikke finde et script, hvor man
kan skifte SMTP-server. Der er et script, hvor man kan "manage" sine
SMTP-servere, men der kan man bare slette dem, man ikke bruger mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 08:28

On 2005-12-11 23:48:43 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Mange tak. Det virker. Desværre kan jeg ikke finde et script, hvor man
> kan skifte SMTP-server. Der er et script, hvor man kan "manage" sine
> SMTP-servere, men der kan man bare slette dem, man ikke bruger mer

ok, se om ikke du kan hitte et screipt på indernedded der kan det du
ønsker. (eler skriv et selv)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-05 08:49

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> med andre steder. Ofte glemmer jeg det, og så skal jeg vente en evighed
> på, at den timer ud og beder en vælge en anden SMTP-server.

En anden mulighed er at bruge din egen maskine som SMTP-server, og så
konfigurere den afhængig af hvor du er henne. Postfix er ret nem at
have med at gøre, og hvis post ikke bliver sendt med det samme (fx
hvis der er spærret som hos TDC), ligger det bare i kø til du kobler
dig op et sted hvor du godt kan sende, eller til du skifter til TDC
konfigurationen.

Det er for længe siden at jeg har rodet med OS X til at jeg kan sige
hvordan man automatisk kobler konfigurationsfilskiftet ind i den
rutine der opsætter netkortet mod den aktuelle udbyder, men mon ikke
fx Morten kan?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-05 17:24

On 2005-12-13 08:48:47 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
> hvordan man automatisk kobler konfigurationsfilskiftet ind i den
> rutine der opsætter netkortet mod den aktuelle udbyder, men mon ikke

Det har jeg ikke dimset med da jeg altid har haft en SMTP jeg kan
autentificere mig over for og som kører på en anden port end port 25.

Der var én her i gruppen der dimsede med det for et års tid siden og
havde en fin løsning. Peter?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen