TDC NE2 1024/256... jeg får det snart - me~
Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 11-06-01 23:00

Hey

Jeg er snart indehaver af en TDC NE2 på 1024/256. Men efter at have
læst om alle de problemer folk har med routeren, så begynder jeg at
tvivle lidt. Jeg har grundet det faktum at TDC først nu som de eneste
er begyndt at kunne levere i mit område, ikke undersøgt sagen ret
meget...

Men det tyder jo på at der venter mig næsten halvverede up og til
tider downstream hastigheder, og muligvis knas med at køre sammen med
mit 100mbit lan.

Jeg har så sent som i dag set eksempler på hvor dårligt en sådan
forbindelse kan køre, og det var ikke ligefrem noget jeg ønskede selv
at sidde med hvis det ikke kører bedre... (linien blev brugt til at
hoste et online spil, og det kørte MEGET dårligere end da samme linie
kørte PPPoA)

Skulle man bare droppe speedstream routeren helt og så bare sætte en
pc op der kan lege router / firewall istedet - eller give TDC lidt
tid, og se om det ender godt? (jaja, jeg ved godt jeg maler fanden på
vægen...)

Er der nogle der ved om der er håb forude i form af nyt firmware,
eller er speedstream 2601'eren bare noget lort?

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-06-01 23:14

On Mon, 11 Jun 2001 22:00:03 GMT, RoNnie Pedersen wrote:
> [...]
>at sidde med hvis det ikke kører bedre... (linien blev brugt til at
>hoste et online spil, og det kørte MEGET dårligere end da samme linie

Meget tyder på at det "blot" er defekte ethernet kabler der følger
med routeren, og derfor nemt er løst ved at skifte kablet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 11-06-01 23:16

On 11 Jun 2001 22:13:46 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Meget tyder på at det "blot" er defekte ethernet kabler der følger
>med routeren, og derfor nemt er løst ved at skifte kablet.

Hmm... hvor ville det være typisk at en del til minus penge, skulle
skabe så meget knas ;)...

jammen, det håber jeg da det er... da det ville være lidt røv at man
skulle bruge sit modem når man spillede vigtige online ræs (gpl) fordi
ens adsl ikke var til at stole på :)

takker for svaret...

--

Cheers