process mdimport? Hvad sker der?
Fra : Peter Ursin

Dato : 05-12-05 20:33

Er er nogen der ved hvad processen mdimport er?
Pludselig står min ekstern´harddisk og arbejder på overtid, uden jeg har
noget i gang.
Samtidig kan jeg i terminalen se at command mdimport bruger mellem
16-20% af cpu'en.
Hvad sker der ?

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 2GB RAM, OS 10.4.3

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-12-05 20:38

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> noget i gang.
> Samtidig kan jeg i terminalen se at command mdimport bruger mellem

Hov , var lidt for hurtig. Man kan finde meget på Google hvis bare man
søger ordentligt

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-12-05 21:51

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Hov , var lidt for hurtig. Man kan finde meget på Google hvis bare man
> søger ordentligt

Eller tænder sin terminal :

"Welcome to Darwin!
Gremlin preben$ man mdimport
mdimport(1) BSD General Commands Manual
mdimport(1)
NAME
mdimport -- import file hierarchies into the metadata datastore."

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-12-05 23:14

On 2005-12-05 20:32:44 +0100, zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter
Ursin) said:

> Hvad sker der ?

spotlight metadata indexering. I spotlight's indstillinger kan du
exkludere denne disk fra indexering hvis du ikke vil vente på at den
bliver færdig.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen