2 skærme på imac g5
Fra : J.K.A.

Dato : 02-12-05 20:38

Er det egentligt muligt at tilslutte en ekstra skærm på en imac g5 ?
Hvilken opløsning vil den kunne vise ?
Vil det fungere som under windows hvor den anden skærm kan fungere som en
udvidelse af den første sådan at man kan trække vinduer over på den ?

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-05 14:17

In article <6rx2qkq0kukk.dlg@arning.dk>, "J.K.A." <spam@arning.dk>
wrote:

> [...]
> Vil det fungere som under windows hvor den anden skærm kan fungere
> som en udvidelse af den første sådan at man kan trække vinduer over

I specifikationerne angives kun, at der er mulighed for skærmdublering
til en ekstern skærem eller en projektor. Opløsningen går op til
1024x768, som vel er det gængse for projektorer. Det er ikke fordi, en
Mac som sådan ikke kan udvide skærmarealet med en ekstra skærm. Den
mulighed har Apple bare valgt at fjerne på hjemmemodellerne. Det gælder
også iBook. På de mere professionelle modeller kan man sagten have
forskellige vinduer på to skærme og dermed udvide "skrivebordet".
Jeg tror nu også, at hvis man undersøgte, hvor mange ejere af
iMac og iBook, der rent faktisk er interesseret i at bruge den mulighed,
så er det en forsvindende lille del. Så helt urimeligt er det vel ikke,
at Apple har fjernet den mulighed. Der er i øvrigt lavet et hack til
iBook, så man kan have to skærme uden blot at dublere. Måske kommer der
noget lignende til iMac.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.K.A.

Dato : 03-12-05 16:24

On Sat, 03 Dec 2005 14:17:21 +0100, Henrik Münster wrote:

> I specifikationerne angives kun, at der er mulighed for skærmdublering
> til en ekstern skærem eller en projektor.

Nå der blev projekt "skift til Mac" droppet foreløbigt .. det er da for
snæversynet ikke at ville give "almindelige" brugere den mulighed.

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-12-05 17:37

J.K.A. <spam@arning.dk> wrote:

> Nå der blev projekt "skift til Mac" droppet foreløbigt .. det er da for
> snæversynet ikke at ville give "almindelige" brugere den mulighed.

grafikkortet bliver nok for varmt siden det er slået fra, men se ellers
denne kompabilitetsliste for screen spanning hacket:

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html

Flemming Rubini

Fra : Jens

Dato : 03-12-05 17:32

J.K.A. <spam@arning.dk> wrote:

> Nå der blev projekt "skift til Mac" droppet foreløbigt .. det er da for
> snæversynet ikke at ville give "almindelige" brugere den mulighed.

Som Henrik skrev findes muligheden ikke umiddelbart på
"hjemmemodellerne". På alle PowerBooks og PowerMac findes den søgte
feature.
--

Jens F

Fra : Mads

Dato : 03-12-05 17:23

Henrik Münster wrote:

> [...]
> iMac og iBook, der rent faktisk er interesseret i at bruge den mulighed,
> så er det en forsvindende lille del. Så helt urimeligt er det vel ikke,

Men når der åbenbart kan åbnes for muligheden via software. Så er det da
hul i hovedet ikke at gøre det fra starten.
Men det er selvfølgelig hvad man får ud af monopoler (isoleret set

Venlig hilsen
Mads