Billede på Blå Avis
Fra : Karst B. Smit

Dato : 02-12-05 01:54

Hej

Jeg kan ikke uploade billeder til Den Blå Avis. Man skal browse hen til
billedet og så trykke på gem.

Stien hen til billede bliver adskilt med Kolon (:) foreks. HD:Desktop
Folder: navn på billedet.jpg

Men der kommer en besked som siger at bl.a. kolon tegn(:) ikke må
bruges.

Jeg har prøvet bare at skrive navn-på-billedet.jpg men så kan den jo
ikke finde den?

Hvad gør jeg?

--
Mvh. Karst B.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-12-05 07:33

Karst B. Smit <KarstB.Smit@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> bruges.
>
> Jeg har prøvet bare at skrive navn-på-billedet.jpg men så kan den jo

På min safari 2.0 kommer der en lille boks frem, hvor man kan vælge
billede. Her browser man frem til billede. herefter upload. her fungerer
det fint.
--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-05 12:31

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> På min safari 2.0 kommer der en lille boks frem, hvor man kan vælge
> billede. Her browser man frem til billede. herefter upload. her fungerer
> det fint.

ditto.
Jeg gætter på at det er et browserproblem. I Safari 2 på MacOS X.4.3 no
problemos. Imponerende som DBA stadig følger med tiden i øvrigt.

Flemming Rubini

Fra : Karst B. Smit

Dato : 02-12-05 16:08

Sådan er det også hos mig. Men når jeg så har browset frem til billedet
er der ingen "choose/vælg" mulighed kun " Open/Åben." Og så skriver den
som navn hele Stien som jeg beskrev ovenfor. Og det accepteres ikke.

Jeg har prøvet Netscape Netscape/7.02/Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC;
en-US; rv:1.0.2) Gecko/20030208 og MSExplorer 5.1 for mac og har ingen
problemer med upload til for eks. QXL

Jeg kører med 9,1 på en opgr. (G3) PowerMac 4400 og har som sagt ingen
problemer ellers. Og nej den kan ikke køre OSx fordi den er ikke en født
G3

Jeg har haft problemet før og fik det løst men jeg har glemt hvordan jeg
fik det ordnet. Surt show.

Tak for svarene,

--
Mvh. Karst B.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-05 16:44

> [...]
> G3
>
> Jeg har haft problemet før og fik det løst men jeg har glemt hvordan jeg

jeg gætter, men prøv at lægge det på skrivebordet, hvorved en hel del af
stien ikke behøves, hvis DBA fungerer som jeg tror.

Flemming Rubini

Fra : Karst B. Smit

Dato : 03-12-05 00:54

Hej

> [...]
> en hel del af stien ikke behøves, hvis DBA fungerer som jeg tror.

> Mikael Kern Eller læg den på harddisken - altså øverste niveau på din

Har prøvet. Stadigvæk " HD:billednavn.jpg" giver ulovlige kolon (:)
problemer.

Findes der et sted i systemet hvor man kan ændre Stiens udseende,
således at kolon (:) erstattes med bindestreg (-)? Det vil virke.

> Mikael Kern Opgrader til 9.2.2.

Er ikke født G3 og det betyder at OS 9.1 er det højeste man kan
installere.

Mvh Karst B. Smit

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-12-05 06:43

Karst B. Smit <KarstB.Smit@webspeed.dk> wrote:

> Findes der et sted i systemet hvor man kan ændre Stiens udseende,
> således at kolon (:) erstattes med bindestreg (-)? Det vil virke.

nej, det er sådan at Max OS 9 håndterer stier. På Mac OS X adskilles
der med /.
Er der ikke en knap hvor du kan navigere til den fil du vil uploade?
eller kan du ikke trække filen hen på feltet hvor du forasøger at
skrive stien?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Karst B. Smit

Dato : 04-12-05 13:06

> nej, det er sådan at Max OS 9 håndterer stier. På Mac OS X adskilles
> der med /.

> Er der ikke en knap hvor du kan navigere til den fil du vil uploade?

Ja, når jeg trykker på "tilføj billede" kommer der et "DAB" vindue
hvor man skal trykke på "Browse Knappen, Den åbner så et helt alm. Mac
scroll vindue. Men som skrevet før, når jeg er scrollet til filen så er
der ingen "vælg" kun "åbn" knap. Bruger jeg den så skriver den stien i
"DAB vinduet" og så er den galt med "kolon (:)"

> eller kan du ikke trække filen hen på feltet hvor du forasøger at
> skrive stien?

Nej.

Nå jeg må uploader et fra en anden computer. Jeg regne med at købe en
MacMini om en par måneder, og så er problemet forhåbentlig løst.

--
Mvh. Karst B.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-12-05 14:21

> [...]

> der ingen "vælg" kun "åbn" knap. Bruger jeg den så skriver den stien i
> "DAB vinduet" og så er den galt med "kolon (:)"

Som jeg husker det, er billedet (stien) væk efter at være valgt. Det
ignorerer jeg, og trykker på "gem" som er nedre venstre knap. Hereftwer
oplader den billedet. (hvis det er sort snak kan det uddybes)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-05 15:10

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Som jeg husker det, er billedet (stien) væk efter at være valgt. Det
> ignorerer jeg, og trykker på "gem" som er nedre venstre knap.

Du husker forkert

Flemming Rubini

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-12-05 14:44

Hvilket OS bruger du?

Fra : Mikael

Dato : 02-12-05 22:07

Eller læg den på harddisken - altså øverste niveau på din
startdisk. Opgrader til 9.2.2.

mvh Mikael Kern

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-12-05 18:09

Karst B. Smit <KarstB.Smit@webspeed.dk> wrote:

> Stien hen til billede bliver adskilt med Kolon (:) foreks. HD:Desktop
> Folder: navn på billedet.jpg

argh, jeg kan se du har prøvet at lægge det på skrivebordet

Jeg har lige efterprøvet Mozilla, Netscape og IE uden held.

Noget helt helt andet. Ved du om Real Book er udkommet på CD-rom eller
lignende? Jeg har støvet min sølvbryllupsudgave af, men er der sket
noget på området?

Flemming Rubini