Slette Safari adresse historik
Fra : Peter Ursin

Dato : 24-11-05 22:46

Hej,
Hvordan sletter jeg historikken over de adresser jeg igennem tiden har
tastet i adressefeltet.
Hver gang jeg f.eks. skriver www.apple.com/dk kommer
http://www.apple.com/dk/macosx/uptodate/ frem.

mvh
Peter Ursin

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 2GB RAM, OS 10.4.3

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-05 23:18

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Hvordan sletter jeg historikken over de adresser jeg igennem tiden har
> tastet i adressefeltet.
> Hver gang jeg f.eks. skriver www.apple.com/dk kommer
> http://www.apple.com/dk/macosx/uptodate/ frem.

Skam få dig! Har du ikke en genvej til Apple i bogmærkelinien? Dels er
det let at klikke på, dels dukker bogmærkerne op som forslag. Ellers kan
du gå inde i menupunktet Historie. Nederst står der: "Slet historie".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 25-11-05 08:49

""Henrik Münster"" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Skam få dig! Har du ikke en genvej til Apple i bogmærkelinien? Dels er
jo da, men kun til apple.com

> det let at klikke på, dels dukker bogmærkerne op som forslag. Ellers kan
> du gå inde i menupunktet Historie. Nederst står der: "Slet historie".
Tak.

mvh
Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 25-11-05 19:12

> Skam få dig! Har du ikke en genvej til Apple i bogmærkelinien? Dels er
> det let at klikke på, dels dukker bogmærkerne op som forslag. Ellers kan
> du gå inde i menupunktet Historie. Nederst står der: "Slet historie".

Jeg var lidt for hurtig med at sige tak
Sletter godt nok historikken, men det slettet ikke autofuldførelsen når
jeg taster i adressefeltet.
Andre forslag ?

Fra : Terje Kleverud

Dato : 25-11-05 20:43

> [...]

> Jeg var lidt for hurtig med at sige tak
> Sletter godt nok historikken, men det slettet ikke autofuldførelsen når

Da har du sikkert tidligere gjemt en snarvei til
"http://www.apple.com/dk/macosx/uptodate" i Safaris bokmerke-samling.
Åpne bokmerke-samlingen fra "Vis alle bokmerker"-menyen i Safari, tast
Eple+F og søk så på "apple.com/dk/macosx/uptodate" og slett bokmerket.

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)

Fra : Peter Ursin

Dato : 25-11-05 23:03

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> [...]
> Åpne bokmerke-samlingen fra "Vis alle bokmerker"-menyen i Safari, tast
> Eple+F og søk så på "apple.com/dk/macosx/uptodate" og slett bokmerket.

Aha, sådan hænger det sammen.
Jeg fandt ganske rigtigt et gammelt bogmærke som jeg nu har slettet.

Jeg var ikke klar over at det var bogmærker der kom frem som forslag til
autofuldførelse. Tak for hjælpen så lærte jeg det.l

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-05 23:40

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Jeg var ikke klar over at det var bogmærker der kom frem som forslag til
> autofuldførelse. Tak for hjælpen så lærte jeg det.l

Det beklager jeg. Jeg burde have skrevet det mere klart fra begyndelsen.
Jeg havde nok lidt travlt. Jeg foreslog, du fik et link til Apple i
bogmærkelinien, for så ville det dukke op som forslag, når du begyndte
at skrive en adresse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 26-11-05 00:29

> [...]
> Jeg havde nok lidt travlt. Jeg foreslog, du fik et link til Apple i
> bogmærkelinien, for så ville det dukke op som forslag, når du begyndte

Intet problem, jeg er bare glad for at jeg fandt ud af det til sidst.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-05 20:52

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Jeg var lidt for hurtig med at sige tak

Gør ikke noget. Jeg elsker ros

> Sletter godt nok historikken, men det slettet ikke autofuldførelsen når
> jeg taster i adressefeltet.
> Andre forslag ?

I Safari-menuen er der et punkt, der hedder "Nulstil Safari...". Det
sletter alt, og det er måske lidt rigeligt, hvis du gerne vil have
hjælpe til at udfylde skemaer etc. Der er også et punkt, der hedder "Tøm
Buffer...". Det kunne du jo prøve først.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-11-05 21:24

> [...]
> hjælpe til at udfylde skemaer etc. Der er også et punkt, der hedder "Tøm
> Buffer...". Det kunne du jo prøve først.

Hvad er det egentlig helt nøjagtigt, der sker, når man vælger Nulstil?

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-05 23:40

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad er det egentlig helt nøjagtigt, der sker, når man vælger Nulstil?

Tillad mig at citere fra Hjælpfremviser:

"Når du nulstiller Safari, sletter du den historiske oversigt, tømmer
bufferen, sletter indholdet af vinduet Overførsler og fjerner alle
cookies. Du fjerner også evt. arkiverede brugernavne og adgangskoder
samt andre data, der bruges til Auto-udfyld, og alle Google-søgninger.
Desuden lukkes alle åbne vinduer, og der åbnes et nyt vindue. Det nye
vindue har en ny oversigt til knapperne Forrige og Næste og
SnapBack-knappen."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-11-05 21:24

> Skam få dig! Har du ikke en genvej til Apple i bogmærkelinien? Dels er
> det let at klikke på, dels dukker bogmærkerne op som forslag. Ellers kan
> du gå inde i menupunktet Historie. Nederst står der: "Slet historie".

Kan man slette selektivt fra historien? - Kollegerne og chefen skal ikke
vide, at man har været inde på en fræk side i går. Men de andre sider af
historien må Safari helst gerne huske.

Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-05 23:40

> [...]

> Kan man slette selektivt fra historien? - Kollegerne og chefen skal ikke
> vide, at man har været inde på en fræk side i går. Men de andre sider af

Nej, ikke så vidt jeg kan se.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-11-05 00:22

> [...]

> Kan man slette selektivt fra historien? - Kollegerne og chefen skal ikke
> vide, at man har været inde på en fræk side i går. Men de andre sider af

Der er et menupunkt, som hedder privat browser. Det skal vælges inden du
går ind på de frække sider.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-11-05 15:15

> Der er et menupunkt, som hedder privat browser. Det skal vælges inden du
> går ind på de frække sider.

Oh tak. Godt at kende. Ud over det frække kunne det tænkes, at man ville
søge efter julegaver og købe dem ind på familiens computer uden at
efterlade sig spor. Men i øvrigt må der da være en fil i biblioteket,
hvor Historie er optegnet, og som man måske kan rette i? Hvad skulle det
vel ellers være, der bliver slettet, når man nulstiller?

Venlig hilsen

Ove Steen