Forstørrelse af ikon?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 24-11-05 15:50

Hej

Der er et ikon som jeg gerne vil have forstørret lidt.
Nedenstående er mit forsøg på at finde ud af det, men famler i blinde.

Det er en "Mac OS Icon file", og så smækkede jeg den i "Icongrapher",
og eksporterede den til PS.

Men i lidt for rå tilstand, for der kom osse en sort baggrund med ;-D

I PS ville jeg så forstørre (hvad man sikkert osse kan i Icongrapher:),
jeg gik i : image/ image size og fordoblede pixel antallet, og
arkiverede derefter .

Men da jeg brugte ikonet var det ikke blevet større, og så var der lige
den sorte baggrund som skal væk.

Er der nogle, som er friske på at guide mig igennem?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Kell Christensen

Dato : 25-11-05 14:43

> Er der nogle, som er friske på at guide mig igennem?

Hej Lone

Har du pøvet med en lup?

Sorry...

Men - Hvis du tager info på et dokument, mappe osv for du et forstørret
billede under oversigt. Tag et skærmdump.

Men hvor kommer den sorte baggrund fra - er det ikke et normalt
findervindue.

Har du problemer i PS så mail - vi skal nok få lavet den vægplakat.

Kell

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-11-05 19:46

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> findervindue.
>
> Har du problemer i PS så mail - vi skal nok få lavet den vægplakat.

Tusind tak Kell

Faktisk er størrelsen i infovinduet helt perfekt.
Men hvis jeg tager et skærmbillede, hvordan er det så at jeg får ikonet
separeret fra baggrunden?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Kell Christensen

Dato : 25-11-05 21:32

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Faktisk er størrelsen i infovinduet helt perfekt.
> Men hvis jeg tager et skærmbillede, hvordan er det så at jeg får ikonet
> separeret fra baggrunden?

Er det transparant baggrund du ønsker...

Foto åbnes i Photoshop:

Vælg motiv som skal printes (transparant område ikke valgt)
evt. med Tryllestav plus Inverse.

I Paths palette menu:
1) Make Work Path
2) Save Path - navngiv, f.eks. Path 1
3) Clipping Path - vælg Path - OK

Afslut med arkivering i EPS format.

Skal du bruge det på en hjemeside kan du blot ændre baggrundsfarve
så det stemmer med sidens farve.

Et eksempel på http://dk4200.homepage.dk/hus/

Ikon for brugermappe - Bemærk den nydelige indgangsdør i oregonpine med
8 fyldninger samt messinggreb - Mac, kvalitet til mindste pixel.

Kell

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-11-05 09:24

> [...]
>
> Ikon for brugermappe - Bemærk den nydelige indgangsdør i oregonpine med
> 8 fyldninger samt messinggreb - Mac, kvalitet til mindste pixel.

Det er nemmelig transparant baggrund jeg mener

Jeg er godt nok overrasket over at det er en fyldningsdør,
den detalje glæder da mit håndværkerhjerte

Tak for anvisningen, jeg kaster mig over snarest

Hanne , jeg er ikke sikker på om jeg kan komme til Mac gløgg,
men får jeg muligheden, så står jeg dér!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-11-05 21:09

mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) on fredag 25. november 2005 at
19:45 +0100 wrote:

> [...]
>
>Faktisk er størrelsen i infovinduet helt perfekt.
>Men hvis jeg tager et skærmbillede, hvordan er det så at jeg får ikonet

1. Tryk den shift knap ned, der kan låse - lås!
2. Hold shift -æble og 4 ned.
3. Med musen kan du nu med et lille tegn ( lille cirkel med et kryds)
indramme det du vil
tage dit skærmdump af.
Held og lykke med det.

Ses vi snart? MacGløgg d.1.12.05 i Valby?
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 26-11-05 16:48

mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) on lørdag 26. november 2005 at
9:23 +0100 wrote:

> [...]
>
>Hanne , jeg er ikke sikker på om jeg kan komme til Mac gløgg,
>men får jeg muligheden, så står jeg dér!

Nå, jeg misforstod dit bud helt
Godt at vores gode ven Kell kan klare begreberne.
Håber da vi ses
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
Største og ældste forening