Opstartsproblemer
Fra : Jonas W

Dato : 23-11-05 13:52

Hej,
Jeg sidder med en iBook G3 som ikke vil starte op. Jeg tror nok den
kører med OS X 10.2. Jeg har prøvet safe boot og Firewire target disk
mode, men intet hjælper.
Opstartslyden kommer, harddisken køer et par minutter med sort skærm og
så sker der ikke mere.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Tak,
Jonas

Fra : Jonas W

Dato : 23-11-05 14:11

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> mode, men intet hjælper.
> Opstartslyden kommer, harddisken køer et par minutter med sort skærm og

Nu kører maskinen i Firewire taget disk mode, men skærmen er stadig
sort. Kan jeg gøre noget for at få billede på skærmen?

Jonas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-05 15:26

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Nu kører maskinen i Firewire taget disk mode, men skærmen er stadig
> sort. Kan jeg gøre noget for at få billede på skærmen?

hvilken model er det?

Flemming Rubini

Fra : Jonas W

Dato : 23-11-05 15:41

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> hvilken model er det?
Det er en hvid iBook G3. Jeg ved ikke prræcis hvilken model det er men
det må være en af de ældre for den har en CD-skuffe i stedet for en
sprække.

Jonas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-05 15:44

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Det er en hvid iBook G3. Jeg ved ikke prræcis hvilken model det er men
> det må være en af de ældre for den har en CD-skuffe i stedet for en
> sprække.

http://www.apple.com/support/ibook/faq/

Flemming Rubini

Fra : Jonas W

Dato : 23-11-05 16:43

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> http://www.apple.com/support/ibook/faq/
Tak skal du ha'.

Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-05 22:40

On 2005-11-23 15:40:36 +0100, Jonas@in.no (Jonas W) said:

> Det er en hvid iBook G3. Jeg ved ikke prræcis hvilken model det er men
> det må være en af de ældre for den har en CD-skuffe i stedet for en
> sprække.

Det lyder som en kendt fejl. Kontakt apple de har forlænget garantien
for netop denne fejl (kan dog ikke huske hvor længe forlængelsen løber)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-11-05 00:19

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Det lyder som en kendt fejl. Kontakt apple de har forlænget garantien
> for netop denne fejl (kan dog ikke huske hvor længe forlængelsen løber)

nope, det var til marts 2005 så vidt jeg husker, søg på repair program
ibook

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-05 16:26

On 2005-11-24 00:18:56 +0100, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> nope, det var til marts 2005 så vidt jeg husker, søg på repair program
> ibook

det anede mig, i givet fald kan det ikke svare sig at reparere den.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen