Problem med redigering af MYSQL i php... (~
Fra : sliiide

Dato : 20-01-06 13:50

Har forsøgt at lave en redigering funktion, men når jeg vil
REPLACE det nye indhold med det gamle, tilføjer den det bare.

mysql_query("REPLACE INTO
dvd(titel,hovedrolle,laengde,genre,vurdering,imdb,dato) WHERE
nr='$redigernr' VALUES
('$titel','$hovedrolle','$laengde','$genre','$vurdering','$imdb',
'$dato')");

Er ikke lige klar over om det er et andet sted problemet ligger,
men tror det er her.

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper H

Dato : 20-01-06 14:03

Svært at sige, men du kan jo se efter om mysql brokker sig over
queriet. Prøv f.eks. denne kode:
<?php
[...]
$result = mysql_query($query);

// Check result
// This shows the actual query sent to MySQL, and the error. Useful for
debugging.
if (!$result) {
$message = 'Invalid query: ' . mysql_error() . "\n";
$message .= 'Whole query: ' . $query;
die($message);
}
?>
Koden er hentet fra
http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-query.php
Så kan det være lettere at spotte hvor det går galt

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : sliiide

Dato : 20-01-06 14:30

Jesper H wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> debugging.
> if (!$result) {
> $message = 'Invalid query: ' . mysql_error() . "\n";

Når jeg sætter den ind får jeg fejl
Parse error: syntax error, unexpected T_IF in
c:\Inetpub\wwwroot\Hf\Rs\dvd\rediger.php on line 134

Hvor skal jeg sætte den ind?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-01-06 17:18

On 20 Jan 2006 12:50:12 GMT, sliiide <rasmusNOSPAM@owns.dk> wrote:

>Har forsøgt at lave en redigering funktion, men når jeg vil
>REPLACE det nye indhold med det gamle, tilføjer den det bare.

Hvad skal den replace ud fra? En eksisterende titel? I så fald skal
titlen være nøgle.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : sliiide

Dato : 20-01-06 19:19

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvad skal den replace ud fra? En eksisterende titel? I så fald skal
> titlen være nøgle.

Sætter lige hele koden ind, så er det nok lidt nemmere at se hvad den
skal gøre.

<form action="tilfoej.php" method="POST">
<?php
$db=mysql_connect("localhost","**","*****") or die("ERROR: " .
mysql_error());
mysql_select_db("rs",$db) or die("ERROR: " . mysql_error());

if(!empty($_GET["rediger"]))
{
$redigernr=$_GET["rediger"];
$row=mysql_query("SELECT
nr,titel,hovedrolle,laengde,genre,vurdering,imdb,dato FROM dvd WHERE
nr='$redigernr'");
}
while ($data = mysql_fetch_assoc($row)) {

echo "Titel:<br><input type='text' name='titel' value='";
echo $data["titel"];
echo "'/><br>Hovedrolle:<br><input type='text' name='hovedrolle'
value='";
echo $data["hovedrolle"];
echo "'/><br>Længde:<br><input type='text' name='laengde' value='";
echo $data["laengde"];
echo "'/><br>Genre:<br><input type='text' name='genre' value='";
echo $data["genre"];
echo "'/><br>Vurdering:<br><input type='text' name='vurdering'
value='";
echo $data["vurdering"];
echo "'/><br>IMDB link:<br><input type='text' name='imdb' value='";
echo $data["imdb"];
echo "'/><br>";

}

mysql_close($db);
?>
<input type="submit" value="Tilføj film" name="send"
onclick="validering();return false;"/>
</form>
<?php
$db=mysql_connect("localhost","***","******") or die("ERROR: " .
mysql_error());
mysql_select_db("rs",$db) or die("ERROR: " . mysql_error());

if(!empty($_POST["send"]))
{
$redigernr=$_GET["rediger"];
$titel=$_POST["titel"];
$hovedrolle=$_POST["hovedrolle"];
$laengde=$_POST["laengde"];
$genre=$_POST["genre"];
$vurdering=$_POST["vurdering"];
$imdb=$_POST["imdb"];
$dato_array=getdate();
$dato=$dato_array["hours"].":".$dato_array["minutes"]."
".$dato_array["mday"]."/".$dato_array["mon"]."-".$dato_array["year"];
[...]

<script type="text/javascript">
<!--
updateandexit();
// -->
</script>
<?php
}
mysql_close($db);
?>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-01-06 19:24

On 20 Jan 2006 18:19:08 GMT, sliiide <rasmusNOSPAM@owns.dk> wrote:

>Sætter lige hele koden ind, så er det nok lidt nemmere at se hvad den
>skal gøre.

Nej, det er din datastruktur for din "dvd"-tabel her, der er
interessant.
--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : sliiide

Dato : 21-01-06 17:35

> Nej, det er din datastruktur for din "dvd"-tabel her, der er
> interessant.

Er det muligt du kan skrive hvordan det skal se ud, hvis du ved det?

Fra : sliiide

Dato : 21-01-06 20:45

> Nej, det er din datastruktur for din "dvd"-tabel her, der er
> interessant.

Er ikke helt med på hvad du mener, er det muligt at du kan skrive hvad
det er jeg skal lave om?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-06 00:29

On 21 Jan 2006 19:44:46 GMT, sliiide <rasmusNOSPAM@owns.dk> wrote:

>Er ikke helt med på hvad du mener, er det muligt at du kan skrive hvad
>det er jeg skal lave om?

Dit spørgsmål har ikke direkte noget med PHP at gøre, men med MySQL.

Det er MySQL, der sørger for at indsætte eller erstatte rækker. Det er
uden for PHPs kontrol.

Således er det også i MySQL-manualen, at du skal læse om hvordan
REPLACE i første omgang virker.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Jesper H

Dato : 20-01-06 21:12

Du skal sætte koden ind der, hvor du kører dit query - så kan du se
om mysql brokker sig over det query, du kører på den (dvs. om der er
fejl i din sætning). Jeg kan ikke se hvad der står på linie 134 i
din kode, men det er der fejlen er

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/