Javascript variabel overført til php
Fra : Henrik Hartig

Dato : 05-01-06 10:28

Hej NG.
Kan jeg ikke få overført en javascript variabel ind til et php-script. For
at få lildt klarhed over problemet:

Jeg skal udføre en select fra mysql for at få fat i post og bynavn. Det
virker, men ikke uden jeg selv skriver bynavnet / postnummeret.

virker:
function ziptest()
<?php
$sql = "select city from Postnr where Postnr=2720;
// indsættes herefter i mysql og bruges videre i mit javascript.

?>

Problemet er at postnummeret (2720) er som javascriptvariabel og skal ind i
php'ens sql-forespørgsel.
Troede man kunne gøre sådan, men det virker bare ikke:

<script type="text/javascript">

var postnummer = "2720";
<?php $sql1 = 'select city from Postnr where Postnr=';
$sql2 = ?> document.write(bynavn) <?php
$sql = $sql1 .$sql2;
echo $sql; ?>

</script>

Hilsen

Henrik

Fra : Jesper H

Dato : 05-01-06 13:41

PHP bliver afviklet på serveren inden dokumentet (resultatet af
php-koden) bliver sendt til brugeren. Brugerens browser afvikler så
java-scriptet i dokumentet, men php-koden er der ikke mere, så derfor
virker det ikke (du kan evt. prøve at klikke Vis Kilde i din browser,
så kan du se hvad resultatet af php-parsingen giver).

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : |-|enning

Dato : 05-01-06 18:12

Henrik Hartig skrev:
> Jeg skal udføre en select fra mysql for at få fat i post og bynavn. Det
> virker, men ikke uden jeg selv skriver bynavnet / postnummeret.

Hvad mener du med: "...uden jeg selv skriver bynavnet/postnummeret." ?

Du kunne evt. modtage postnummeret via URL'en.
Eks:

I scriptet:

<?php
$modtagetNr = $_GET['nr'];

$sql = "select city from Postnr where Postnr = '" . $modtagetNr . "'";

?>

Håber det kunne hjælpe dig ;)

Mvh
- Henning / Ricaplaza.dk

Fra : Henrik Hartig

Dato : 06-01-06 10:44

> Hvad mener du med: "...uden jeg selv skriver bynavnet/postnummeret." ?
Jeg mener ikke uden jeg skriver postnummeret manuelt i koden.
Postnummeret skal indtastes i en form. Meningen er så at bynavnet skal blive
udfyldt / eller i det mindste blive chekket i det andet felt i formen.
Således:
class="txtinput" id="zip" size="6" maxlength="4" /></td>
class="inputframe1" id="cellcity">*)&nbsp;By&nbsp;&nbsp;</td>
class="txtinput" id="city" size="20" /></td>
I min mysql har jeg en posttabel.

> [...]
>
> <?php
> $modtagetNr = $_GET['nr'];
>
> $sql = "select city from Postnr where Postnr = '" . $modtagetNr . "'";

Hilsen Henrik

Fra : |-|enning

Dato : 06-01-06 16:31

$modtagetNr = $_POST['zip'];

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-01-06 00:39

"Henrik Hartig" <hha@scandinavianteleconsult.dk> skrev Fri, 6 Jan 2006
10:44:06 +0100

>Jeg mener ikke uden jeg skriver postnummeret manuelt i koden.
>Postnummeret skal indtastes i en form. Meningen er så at bynavnet skal blive
>udfyldt / eller i det mindste blive chekket i det andet felt i formen.

Det du kan gøre er, at lade formen submitte til sig selv når brugeren
har indtastet et postnummer.

Formen skal altså se ca. sådanne ud:
echo '<form action="" method=post>'

Og den select hvor brugeren indtaster postnummeret skal så afsluttes med
noget i den her stil: onChange="this.form.submit();"

Så har du postnummeret i $_REQUEST og kan søge det tilsvarende bynavn i
din database. Og derefter opdatere siden med både postnummer og bynavn
indsat i formen.

Jeg kunne godt overtales til at lave et eksempel, men ikke på det her
tidspunkt af døgnet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/