Problem med $_GET og en include
Fra : Jesper Andersen

Dato : 28-12-05 08:36

Hejsa...
Jeg har min egen hjemmeside som hedder www.syswatch.dk
Jeg har kodet den i php og er bygget op med div's.

Midter div'en laver en include som denne for at hente de forskellige
sider:

if($_GET[s]) {
include("$_GET[s].php");
}else{
include("forside.php");
}

Under min galleri side, lister jeg forskellige galleri som man kan
klikke på, det har virket upåklageligt lige indtil jeg nåede record nr
10 i databasen, så vil den ikke mere.

Jeg har fundet frem til at det må være i den del der includer siden
der ikke kan finde ud af det med gid'et.

Og et link til et galleri kan se fx sådan her ud:

http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=9

Visgal.php viser alle billederne i det galleri med gid=9.

Dette virker fint lige op til gid 9, men så snart man har gid 10 eller
derover så fanger siden ikke id'et.

Hvordan kan man rette op på det `?

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Jesper H

Dato : 29-12-05 14:44

Øh, så vidt jeg kan se, virker
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=11
(hvor gid=11) da vist rimelig fint (Projekt R6 renovering). Men sandt
nok, den virker ikke med
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=10
eller
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=12
osv.
At dømme ud fra den fejlkode, den giver, ser det ud som om at der
simpelthen ikke er nogle billeder hørende til den galleri-id. Udover
det, så ser det ud til, at du i din kode mangler at teste for,
hvorvidt galleriet er tomt, og efterfølgende så bør skrive noget til
brugeren om, at galleriet ikke eksisterer. Du kan se det på:
Warning: sort() expects parameter 1 to be array, null given in
/home/www/syswatch.dk/visgal.php on line 28
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in
/home/www/syswatch.dk/visgal.php on line 31
Den variabel, du kører sort på, og som bør være et array, er tom,
hvormed sort() og foreach() fejler. Hvis du evt. vil vise lidt af koden
i visgal.php, kan vi nok lidt bedre hjælpe dig.

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-12-05 15:46

Hej Jesper,
Det skyldes at jeg lige har fået det lavet, jeg fandt ud af hvad det
var der var galt.
Det skyldes at det nye galleri jeg havde lavet, indeholdte alt for
store filer til at mit php script kunne håndtere dem, og så gik den
helt amok og meldte fejl.
Jeg fandt løsningen ved at kigge i serverens httpd-error.log.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Christian Hjort

Dato : 05-01-06 18:36

Jesper Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Visgal.php viser alle billederne i det galleri med gid=9.
>
> Dette virker fint lige op til gid 9, men så snart man har gid 10

Hej Jesper, det ser ud til du har fået svar på dit første spørgsmål,
vil bare lige poste en hurtigt notits.

Det er en god idé at bruge file_exists() i forbindelse med et sådan
system.

Altså:

<?
if($_GET['s']){
if(file_exists($GET['s'].php)){
include("$_GET[s].php");
}else{
echo"Hov, det ser ud til du har fundet en død side";
}}?>

Utestet, men burde virke

Håber du er kommet godt ind i det nye år.

Mvh Christian Hjort

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne