.htaccess
Fra : RTK

Dato : 24-01-06 12:03

Skal der sætte nogle særlige indstillinger i min apache eller php
configuration før at .htaccess vil virker?

Jeg har lavet en .htaccess fil og en .htpassdw fil. Den prompter efter et
brugernavn og password når jeg besøger den beskyttede mappe, men jeg kan
ikke logge ind.
Før den overhoved vil prompte efter et brugernavn og password skal den kunne
se/finde password filen. Så det betyder altså at det ikke er min sti til
paddwrod filen som der er noget galt med.

Jeg har lavet følgende password: a:YQebj.HAzzu1c som svare til a/a hvilket
ikke skulle være så svært at trykke forkert 10 gange i træk. så hvad kan der
være galt?

Og min .htaccess ser således ud:

AuthName "-- Det Store BlondineArkiv --"
AuthType Basic
AuthUserFile /secure/htpasswd
require valid-user

// RTK

Fra : Holst

Dato : 24-01-06 12:13

RTK wrote:

> [...]
> se/finde password filen. Så det betyder altså at det ikke er min sti til
> paddwrod filen som der er noget galt med.

Skal den det? Jeg har netop selv oplevet problemer, hvor jeg er kommet
til at skrive en forkert path til password-filen i min .htaccess-fil.
Med en forkert path blev jeg stadig bedt om brugernavn/password, men det
virkede naturligvis ikke, da den ikke kunne finde den nødvendige
password-fil.

> Og min .htaccess ser således ud:
>
> AuthName "-- Det Store BlondineArkiv --"
> AuthType Basic
> AuthUserFile /secure/htpasswd

Normalt, men det er jo nok valgfrit, plejer password-filen at hedde
".htpasswd", så måske mangler du blot et lille punktum.

Fra : RTK

Dato : 24-01-06 13:02

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> wrote in message

> [...]
>
> Normalt, men det er jo nok valgfrit, plejer password-filen at hedde
> ".htpasswd", så måske mangler du blot et lille punktum.

Tak, lige hvad jeg manglede - nu virker det !

Fra : Holst

Dato : 24-01-06 13:41

RTK wrote:

> Tak, lige hvad jeg manglede - nu virker det !

Så du havde alligevel ikke ret i påstanden: "Så det betyder altså at det
ikke er min sti til paddwrod filen som der er noget galt med." Ak ja.