Float-problem
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 24-01-06 10:42

Hej NG

Jeg er ved at lave et nyt design til min side.
Jeg opbygger den så den ligger centreret på siden.

div#content {margin:30px auto;}

på nogle af mine sider har jeg i toppen indsat en div (der indeholder et
billede).
denne div skulle gerne sidde til venstre i min Content-div.
hvordan gøres dette? jeg har prøvet med "float:left;" men dette virker ikke
i IE
se http://www.1vangede.dk/testarea/newLayout/flok.asp
herudover forsvinder der et baggrundsbillede.

hvis billedet ikke er der, virker siden som den skal
se http://www.1vangede.dk/testarea/newLayout/

hvilket hack kræver IE for at den bliver vist som jeg vil have?
billedet i venstre side, og siden centreret!

på forhånd tak

/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 11:09

"Kasper Lindberg" <NoSp@m.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke i IE
> se http://www.1vangede.dk/testarea/newLayout/flok.asp
> herudover forsvinder der et baggrundsbillede.

Du sætter IE i quirks mode fordi du har nogle inkluderinger der ikke virker
efter hensigten. Ret eller slet dem, og IE skulle gerne opføre sig korrekt.
Har ikke testet det.

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 24-01-06 14:58

"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> Du sætter IE i quirks mode fordi du har nogle inkluderinger der ikke
> virker efter hensigten. Ret eller slet dem, og IE skulle gerne opføre sig
> korrekt. Har ikke testet det.

Du havde ret.
Tak for hjælpen.

et andet spørgsmål,

på den div hvori selve indholdet er har jeg sat "overflow:auto;"
når jeg efterfølgende placerer et baggrundsbilled i samme div med

background:url(/billeder/generelt/logo.jpg) center center no-repeat;

placerer FF billedet i midten af det synlige område, mens IE placerer
billedet i forhold til hele tekstens længde.
se http://www.1vangede.dk/testarea/newLayout/styrelse.asp

hvordan får jeg IE til at placere billedet ligesom FF?

/Kasper

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-01-06 15:52

Kasper Lindberg wrote:

> [...]
> se http://www.1vangede.dk/testarea/newLayout/styrelse.asp
>
> hvordan får jeg IE til at placere billedet ligesom FF?

UPS - det var en grimmer én.

Forslag nr 1:
Prøv at gi' din #main-boks position:relative

Forslag nr 2:
Lav en tekst-wrapper omkring teksten:

kassens tekst

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 24-01-06 23:22

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> UPS - det var en grimmer én.

jeps

> Forslag nr 2:
> Lav en tekst-wrapper omkring teksten:

> kassens tekst

efter at have flyttet baggrunden til main, og sat "background:inherit" på
wrapper fik jeg løst problemet

Jeg siger tak for hjælpen.

Med Venlig Hilsen

/Kasper