Forwarding
Fra : pjl

Dato : 23-01-06 22:56

Hej

Jeg ejer et ældre domain som bla. google søgemaskinen refererer til under
søgning.
Filerne der lå på mit gamle domain er flyttet til nyt og filstrukturen her,
er nu anderledes.
Hvad kan jeg gøre for at omdirigere besøg på mit gamle domain (hvor filerne
er flyttet),
til mit nye domain. Således at en hver henvisning fra en søgemaskine til en
vilkårlig fil i et bestemt
bibliotek på det gamle domain, automatisk vender browseren mod det nye
domain.

mvh Per Juul Larsen

Fra : Thomas JP

Dato : 23-01-06 23:49

On Mon, 23 Jan 2006 22:56:23 +0100, "pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

> [...]
>vilkårlig fil i et bestemt
>bibliotek på det gamle domain, automatisk vender browseren mod det nye

Hvis du har adgang til at redigere i .htaccess, kan du sætte linier
som det her ind:

redirect 301 /en_fil_på_serveren
http://www.den_nye_server.tld/fil.html

--
Thomas Jari

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-06 00:18

pjl wrote:

> Jeg ejer et ældre domain som bla. google søgemaskinen refererer til
> under søgning.
> Filerne der lå på mit gamle domain er flyttet til nyt og
> filstrukturen her, er nu anderledes.

Hvis du ikke har adgang til serverside-scripting pådet gamle domæne, kan du
lade hver enkelt af de gamle filer erstatte af en lille fil med samme navn,
men med en viderestilling til det nye sted.

Indsæt denne kodelinje i sidernes head (ret domæne- og filnavnet, så det
passer):

content="10;url=http://ny.server.dk/en_side.html">

Suppler for en sikkerheds skyld med denne ene linje i sidernes body:

href="http://ny.server.dk/en_side.html">ny.server.dk/en_side.html

Har du mulighed for serverside-scripting på det gamle domæne, kan du spørge
i relevante gruppe:

Du kan også læse om adresseændring her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp

Erik Ginnerskov