boks med overflow kun i height????
Fra : Anders

Dato : 23-01-06 09:13

jeg har lavet en boks i div på min hjemmside som jeg har påført
overflow... hvordan gør jeg at det kun er lodret at det kommer
overflow og ik vandret???

og lige et spørgsmål til... kan jeg få scroll baren over i
venstre side af boksen.

håber i ka svare...

m.v.h. Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Dandanell

Dato : 23-01-06 09:38

Anders wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> og lige et spørgsmål til... kan jeg få scroll baren over i
> venstre side af boksen.

- Jeg er lidt doven, så jeg giver dig lige et link hvor stu
nicholls har svaret til dig...
http://www.cssplay.co.uk/boxes/index.html

Venlig Hilsen

Martin Dandanell

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-01-06 09:42

> [...]
> overflow og ik vandret???
>
> og lige et spørgsmål til... kan jeg få scroll baren over i

Jeg plejer at skrive overflow: auto; (eller scroll) ind i min CSS
jeg har ikke oplevet scroll baren i venstre side af boksen, men
jeg vil da ikke udelukke, at det kan lade sig gøre.

PerR

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-06 09:59

Per Rasmussen skrev:

> jeg har ikke oplevet scroll baren i venstre side af boksen, men
> jeg vil da ikke udelukke, at det kan lade sig gøre.

Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg fraråde det. Jeg *hader* at
skulle lede efter mine velkendte værktøjer.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-06 00:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg fraråde det. Jeg *hader* at
> skulle lede efter mine velkendte værktøjer.

Et point til Bertel.

Scrollbaren er brugerens værktøj. Den skal være, hvor brugeren forventer det
og have det udseende, brugeren forventer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Anders

Dato : 23-01-06 10:32

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg plejer at skrive overflow: auto; (eller scroll) ind i min CSS
> jeg har ikke oplevet scroll baren i venstre side af boksen, men
> jeg vil da ikke udelukke, at det kan lade sig gøre.
>
> PerR

jeg har sat den til auto men lige så snart at jeg skriver udover den
width jeg har sat boksen til at være kommer der en vandret scroll
bar istedet for at skifte linie???

hvad gør jeg for at der automatisk bliver skiftet linie så der ik
kommer den vandrette scroll bar??

Fra : Michael Haase

Dato : 23-01-06 10:36

Anders skrev dette den 23-01-2006 10:32:

> [...]
> bar istedet for at skifte linie???
>
> hvad gør jeg for at der automatisk bliver skiftet linie så der ik

Prøv med overflow-y: scroll; i din css.

--
Michael Haase

Fra : Newbie@news

Dato : 23-02-06 20:08

"Anders" <andersaa88@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bar istedet for at skifte linie???
>
> hvad gør jeg for at der automatisk bliver skiftet linie så der ik

At der kommer en horizontal scroll burde kunne undgåes. Spørgsmålet er
hvordan du har kodet din <div>

Tja, hvis du meget gerne vil have flyttet din scroll i den modsatte side, så
skal du lave en dir="rtl" eller direction:"rtl"

Hilsen Nybien

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-01-06 15:58

Anders wrote:
> [...]
> overflow og ik vandret???
>
> og lige et spørgsmål til... kan jeg få scroll baren over i

Noget kort sagt:

overflow:auto
lodret rullepanel

overflow:scroll