Problemer med IE + css
Fra : Petre Frost-Olsen

Dato : 22-01-06 22:17

Jeg har nogle problemer med denne side:

http://alchemilla.dk/test/publ_1760x.html

Bemærk - link ud af siden virker ikke!

Siden fungerer som planlagt i FF (PC og Mac), Safari og Opera
(Mac). Derimod er der en række fejl i IE 6 (PC) og IE 5 (Mac).

I IE 6 (W2K) er der 3 fejl:

1. Venstre og højre kolonner har øverst en grøn bjælke.
Baggrundsfarven vises ikke. Bjælken vises korrekt i IE5 (mac).

2. I den midterste kolonne er der en række grå felter. De tegnes
ikke eller kun delvis. Det samme er tilfældet med rammen om de
grå felter. Felterne tegnes eller slettes ved at rulle op/ned i
browseren. Disse felter tegnes korrekt i IE5 (mac).

3. Der mangler en 2px margin undre topmenuens knapper. Knappernes
baggrund tegnes kun delvis, oftest kun de nederste ca 50 %.
Bevæges musen hen over et link et eller andet sted på siden,
tegnes baggrund korrekt.

I IE 5.2 (Mac) er der en væsentlig fejl: menuen i højre kolonne
vises ikke.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse eller forklare disse
problemer?

Der er to fejl i css skemaet. Jeg forståer ikke den første af
dem, en Parse Error på body. Hvad er det der er galt?

Tak for hjælpen.

mvh
Peter

Fjern fra mail adressen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-01-06 23:22

Petre Frost-Olsen wrote:

> Der er to fejl i css skemaet. Jeg forståer ikke den første af
> dem, en Parse Error på body. Hvad er det der er galt?

Jeg kan nu kun få en warning på formdeklarationerne for din
body markør, redefinition of font-size. Den er vel meget naturlig
når validatoren ser 3 font-size egenskaber.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-06 23:33

Petre Frost-Olsen wrote:
> Jeg har nogle problemer med denne side:
>
> http://alchemilla.dk/test/publ_1760x.html

> Siden fungerer som planlagt i FF (PC og Mac), Safari og Opera
> (Mac). Derimod er der en række fejl i IE 6 (PC) og IE 5 (Mac).

Jeg ser en alvorlig fejl i alle browsere: Siden er så bred, at den udløser
vandret scroll, hvis browservinduet er smallere end 968 px.

Der er stadig en del brugere, som ikke kan åbne i større bredde end 800 px
og endnu flere, som normalt ikke har deres browser åbnet i mere end 800 px
bredde.

En side med fast defineret bredde bør derfor ikke være bredere end 770 px,
så er der også plads til lodret scrollbar og browserens egne kanter.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/