2 domæner, 2 servere, 1 IP?
Fra : Morten Trab

Dato : 11-06-01 21:57

Kan man bag en Cisco 677 have 2 domæner kørende på hver sin server??

Grunden er at jeg gerne vil have det ene af mine domæner til at køre på min
Linux-box og det andet på min W2K maskine...

Men kan man så gøre et eller andet, så maskinerne på en eller anden måde,
kan sende forespørgslerne vidre til den korrekte maskine...De skal begge
helst blive på port 80 hvis det kan lavde sig gøre...

Mvh. Morten

Fra : Morten B

Dato : 11-06-01 23:43

"Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote in message
> Men kan man så gøre et eller andet, så maskinerne på en eller anden måde,
> kan sende forespørgslerne vidre til den korrekte maskine...De skal begge
> helst blive på port 80 hvis det kan lavde sig gøre...

Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre hvis begge skal køre på port 80.

/Morten

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-06-01 19:52

Hej Morten

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev i en meddelelse news:9g3hm8$cnb$1@news.inet.tele.dk...

> Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre hvis begge skal køre på port 80.

Kan man have to domæner på én server og én IP ?
Kan man med IIS ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 20:00

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man have to domæner på én server og én IP ?

ja

> Kan man med IIS ?

99% sikker, men jeg har aldrig arbejdet med den webserver.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-06-01 20:05

Hej "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk>

>Kan man have to domæner på én server og én IP ?

Ja.

>Kan man med IIS ?

Ja.

P.S.
Host Header Names

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 18-06-01 17:29

Hej Lars

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse news:j9efitoett5nqgfb8m4u7uptrm5c3t548u@news.tele.dk...

> Ja.

> P.S.
> Host Header Names

Mange tak.
"Host Header Names" er godt at søge på hos MS.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Thomas Johansen

Dato : 12-06-01 10:57

på linux boxen har jeg set nogen som opsætter det sådan at www.abc.dk hentes
lokalt og at den så bruger en proxy funktion i linux webserven, sådan at
www.123.dk hentes fra din ntbox og for c677 ser det ud som om at det kommer
fra din linux box
måske kan iis5 også lave det?

Mvh Thomas Johansen

Fra : Morten Trab

Dato : 12-06-01 13:02

> [...]
hentes
> lokalt og at den så bruger en proxy funktion i linux webserven, sådan at

Har du eksempler på hvordan det gøres?? Eller kan du evt. referere til en
side hvor der står noget om det??

Mvh. Morten

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 12-06-01 17:57

nej, jeg mener det måske er et plugin til linux webserven som giver denne
proxy ting
men prøv at kig ind på www.sslug.dk eller via news.sslug.dk hvor der er
nogen linux folk som lige ved
hvor du skal finde det

Mvh Thomas Johansen
ps. jeg har kun hørt om det, så det for ved jeg ikke så maget om det!

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 12-06-01 17:55

"Thomas Johansen" <tbj@grothen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hentes
> lokalt og at den så bruger en proxy funktion i linux webserven, sådan at
[snip]

Jeg bruger en w2k server som redirecter requests med en given http header
til en given ip.

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

Fra : Morten Trab

Dato : 12-06-01 23:59

> Jeg bruger en w2k server som redirecter requests med en given http header
> til en given ip.

Virker det også på ydersiden af routeren??? Eller virker det kun via LAN??

Mvh. Morten

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 17-06-01 23:13

> Virker det også på ydersiden af routeren??? Eller virker det kun via LAN??

Det virker også udefra. jeg er ikke ekspert, men følgende virker hos mig:

Jeg har (i routeren) forwardet port 53 og 80 til server1, der er dns server
og http server for domæne 1. I DNS'en har jeg en records der peger som
følgende:

www.domaene1.xx --> 192.168.1.3
www.domaene2.xx --> 192.168.1.2

--