problem med billeder i CSS !
Fra : Alphaice

Dato : 11-06-01 21:40

Jeg har to problemer:

Det første er:

Jeg har et logo oppe i det ene hjørne som bliver brugt som link
til index-siden. Når jeg har musen over kommer der en
background-color, fordi jeg til alle andre link bruger en
background-color.
- Jeg har prøvet at bruge en ID (mm) til den.

Det var første probelm.

Her er andet:

Jeg er ved at lave en "printervenlig side", ligesom på HTML.dk,
men jeg har et til problem. Det selv samme logo som vil jeg havde
ind på positionen højre top, det er der ingen probelmer i, men i
bunden skal der også være en linie og så nogen
telefonnummre/addreser mm.
Hvis jeg sætter det ind som en background-images kommer det
ikke på de rigtige pladser.

Hjælp mig venligst

hilsen

alphaice
rasmus.pank@mail.com

Fra : Martin

Dato : 11-06-01 22:46

On Mon, 11 Jun 2001 20:40:06 +0000 (UTC), Alphaice
<rasmus.pank@mail.com> wrote:

> [...]
>background-color, fordi jeg til alle andre link bruger en
>background-color.
>- Jeg har prøvet at bruge en ID (mm) til den.

Øhm prøv at bruge background-color: transperant
*nok ik stavet korrekt*

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-06-01 23:57

Alphaice wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Når jeg har musen over kommer der en background-color,
> fordi jeg til alle andre link bruger en background-color.

Angiv følgende i din CSS:

a img {border:none;background:transparent;}

> men i bunden skal der også være en linie og så nogen
> telefonnummre/addreser mm. Hvis jeg sætter det ind som en
> background-images kommer det ikke på de rigtige pladser.

Du behøver ikke indsætte det som baggrundsbillede for at gøre det
printervenligt. Du kan blot gøre det usynligt i dit print
stylesheet.

F.eks. ved at angive følgende i dit stylesheet til print media:

.noprint {display:none;}

Så skal du bare give alt det du ikke vil have printet ud
class="noprint"

Håber det hjalp dig

Mvh
Jonas