IE: form vil ikke submitte
Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-01-06 22:29

Hej -

Jeg oplever et meget mærkeligt fænomen. Jeg har en HTML side (genereret af
PHP) som primært består af en stor form og som fungerer ganske glimrende i
bl.a. Firefox. Den har også virket fint i IE, men efter en hel masse
rettelser og tilføjelser sker der pludselig absolut ingenting når jeg
trykker submit.

Er der nogle kendte mulige årsager til dette fænomen?

Jeg har debug'et mig frem til at det tilsyneladende er en/flere af linierne
indeholdende select-elementer der forårsager fejlen, hvis det skulle have
nogen interesse.
Desuden virker siden fint hvis jeg gemmer den direkte fra browseren på
harddisken, og så tilgår den derfra - eller dvs. at så kan jeg i hvert fald
godt submitte formen.
W3C's validator sagde desuden noget om manglende tegnsæt? - kan det være en
fejl i den retning? Altså noget der ikke direkte kan læses i kildekoden -
når nu siden "virker" efter at være blevet gemt på computeren som HTML?

Kom endelig med forslag for jeg er ret lost hvad det her angår.
I kan selvfølgelig få kildekoden at se, men jeg er ikke sikker på at det vil
være hjælpe noget, når nu netop den gemte fil virker, og systemet i øvrigt
er internt, hvorfor jeg dårligt kan smide et link til det...

På forhånd tak!

Mvh. Jonas Delfs

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-01-06 23:42

Hej Jonas!
"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil være hjælpe noget, når nu netop den gemte fil virker, og systemet i
> øvrigt er internt, hvorfor jeg dårligt kan smide et link til det...

Har du et link til problemet, eller skal vi bare lege "Gætteleg"....?

(Er lidt nemmere at hjælpe dig, hvis vi har en side at kigge på....)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-01-06 00:02

"Dennis Munding" <mail@invalid.com> wrote in message
> Hej Jonas!
> "Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Har du et link til problemet, eller skal vi bare lege "Gætteleg"....?
>
> (Er lidt nemmere at hjælpe dig, hvis vi har en side at kigge på....)

Som allerede nævnt kan jeg dårligt smide et link til problemet da det er et
internt system. Jeg kan godt lægge html-filen op på en anden side og smide
et link til den, men umiddelbart er der jo ikke problemer med den gemte
udgave?

Mvh. Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 12:18

> [...]
> et internt system. Jeg kan godt lægge html-filen op på en anden side og
> smide et link til den, men umiddelbart er der jo ikke problemer med den

Kan du ikke lave en kopi og erstatte indholdet med noget andet, hvis det er
det vi ikke må se? Det er rimelig svært at komme med et bud når vi ikke kan
se siden.

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-01-06 22:28

"CS" <askmeforanaddress> wrote in message

> [...]
> er det vi ikke må se? Det er rimelig svært at komme med et bud når vi ikke

Jo, naturligvis. Værsgo': http://delfs.dk/test/web-pef3.html
Men som det kan ses er der ikke problemer med at få lov til at submitte
formen i den gemte fil, derfor mit spørgsmål ang. fejl i filen som ikke kan
ses i koden.

Nogen bud?

Mvh. Jonas

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-01-06 12:58

Hej Jonas!
> [...]
> Men som det kan ses er der ikke problemer med at få lov til at submitte
> formen i den gemte fil, derfor mit spørgsmål ang. fejl i filen som ikke

Prøv at skifte flg. linie:
<form name='patient_form' action='doctor_patient_3.php' method='GET'>

....ud med denne:
<form name='patient_form' action='doctor_patient_3.php' method='POST'>

Bemærk: Har skiftet "GET" ud med "POST"....

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-01-06 18:48

> [...]
> <form name='patient_form' action='doctor_patient_3.php' method='POST'>
>
> Bemærk: Har skiftet "GET" ud med "POST"....

Argh ja, selvfølgelig, med alle de form-elementer er der mere data end der
kan håndteres via GET! Mange tak!

Mvh. Jonas

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-01-06 20:43

Hej Jonas!
> Argh ja, selvfølgelig, med alle de form-elementer er der mere data end der
> kan håndteres via GET!

Hjalp det?

> Mange tak!

Det var så lidt...