automatisk linebreak kill
Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 12-01-06 21:58

når jeg afslutter et paragraph laver den et automatisk line break

(paragraph

paragraph)

er der en måde at stoppe det på hvor man stadig beholder p tagget

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 22:06

"The Cuardian 0f Peace" <iambetterthanmew@gmail.com> skrev i en meddelelse
> når jeg afslutter et paragraph laver den et automatisk line break
>
> (paragraph
>
> paragraph)

Du vil altså opnå det samme som <br> ikke? I så fald skal du fjerne marginen
på P

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 12-01-06 22:10

CS wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "The Cuardian 0f Peace" <iambetterthanmew@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du vil altså opnå det samme som <br> ikke? I så fald skal du fjerne marginen
> på P

nej jeg vil det modsatte... fjerne det linebreak der opstår når man afslutter

vil se sådan ud:

hej eksempel

unødig linebreak
---
jeg vil have det til at se sådan ud:

hej eksempel unødig linebreak
---

så jeg selv kan styre hvornår jeg vil have linebreak.

mvh TC0P

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-01-06 22:42

The Cuardian 0f Peace wrote:

> [...]
>
> hej eksempel unødig linebreak
> ---
>
> så jeg selv kan styre hvornår jeg vil have linebreak.

Det er lidt vanskeligt at se, hvad det er du vil opnå.

Men

vil sammen med

p.nobreak {display:inline;}

lave de pågældende afsnit om til inline afsnit.

Men deraf får du vel ikke "mere styr" på, hvor dine afsnit
begynder og slutter?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-01-06 01:54

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
>
> p.nobreak {display:inline;}
>
> lave de pågældende afsnit om til inline afsnit.
>
> Men deraf får du vel ikke "mere styr" på, hvor dine afsnit

Jeg synes også at det er en underlig måde at bruge <p> på,
så kan hun lige så godt bruge <span> til formålet - det andet
er muligt med <p>, men slet ikke det der er meningen med

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 17:10

> jeg vil have det til at se sådan ud:
>
> hej eksempel unødig linebreak

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare kan skrive <p>hej eksempel
unødigt linebreak</p>

Hvad er det præcist du vil opnå?

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 13-01-06 17:33

> [...]
> "The Cuardian 0f Peace" <iambetterthanmew@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare kan skrive <p>hej eksempel

jeg skulle skrive et script med nogle instructioner om hvordan der skulle
skrives i formen... og instruktionerne indeholdt nogle eksempler som var på
rød, og grøn skrift for at vise forkert og rigtigt.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-06 18:27

On 13 Jan 2006 16:32:36 GMT, The Cuardian 0f Peace
<iambetterthanmew@gmail.com> wrote:

>CS wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
<snip>

> [...]

>skrives i formen... og instruktionerne indeholdt nogle eksempler som var på
>rød, og grøn skrift for at vise forkert og rigtigt.

Men scriptet kan vel lige så godt henvise til en <span>, så vil du
ikke behøve at lave den slags hacks - ?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj