Menu issue - Åbne side plus menupunkt
Fra : Palle Jensen

Dato : 12-01-06 21:58

Hej,

Jeg skal lige have lokaliseret et problem.

Det drejer sig igen om:

http://www.dicte-madsen.dk/diverse/netshape/CSS/

Menuen som er lavet via et javascript.

Når man klikker på "Services" i menuen, så klapper menuen ud. Men
samtidig med at den skal klappe ud burde den også åbne et link.

Som koden viser det:

(Jeg har lagt det link som i virkeligheden skulle åbnes ned under
"Netværksanalyse", for at man skal kunne se hvad det indeholder.

Burde jeg ikke kunne åbne menuen og åbne linket på samme tid?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 12-01-06 22:06

Palle Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Når man klikker på "Services" i menuen, så klapper menuen ud. Men
> samtidig med at den skal klappe ud burde den også åbne et link.

start med at trippelchecke linket, stavefejl, destinationsfejl etc.
det kan ske selv for den bedste ;)

hvis du bruger iframes check at target er på den rigtige plads
samtidig med at dit jscript folder menuen ud

> (Jeg har lagt det link som i virkeligheden skulle åbnes ned under
> "Netværksanalyse", for at man skal kunne se hvad det indeholder.

for at være ærlig er det rarere sådan som den er... måske skulle du
lave et nyt link i rul-ud menuen og sætte linket til der

> Burde jeg ikke kunne åbne menuen og åbne linket på samme tid?

mvh TC0P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-06 22:59

Palle Jensen skrev:

> Når man klikker på "Services" i menuen, så klapper menuen ud. Men
> samtidig med at den skal klappe ud burde den også åbne et link.

Det er stik imod hvad jeg ville forvente og derfor forvirrende.

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-01-06 09:16

> Det er stik imod hvad jeg ville forvente og derfor forvirrende.

Hmm... OK.

Pointen er ellers - hvis jeg lige må prøve et lille forsvar - at man trykker
på "service", og:

1) Menuen folder sig ud med de forskellige punkter.

2) En side over i content området hvor der står noget generelt om de
services der kan ydes.

Men OK. Jeg kan også godt se at der muligvis sker for meget på en
gang og at det kan virke forvirrende.

Tænker lige over det. Bortset fra det ville jeg nu gerne have klarlagt
problematikken rent teknisk. Jeg mener dog måske at kunne
konkludere at det er javascriptet der overruler, og laver balladen.

--
Palle

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-06 08:42

Palle Jensen skrev:

> [...]

> 1) Menuen folder sig ud med de forskellige punkter.

> 2) En side over i content området hvor der står noget generelt om de

Hvis det skal laves, er det den mindst ringe løsning, men tænk på
at menuer normalt ikke gør noget når man folder dem ud/ned. Jo
mere et system opfører sig som forventet, jo nemmere er det at
finde rundt i.

Jeg kan ikke hjælpe dig med det tekniske problem.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-01-06 00:46

Palle Jensen wrote:

> (Jeg har lagt det link som i virkeligheden skulle åbnes ned under
> "Netværksanalyse", for at man skal kunne se hvad det indeholder.

???

> Burde jeg ikke kunne åbne menuen og åbne linket på samme tid?

Nej, det burde du ikke kunne - det er ret ulogisk: Et
link skal jo åbne en ny webside, og så kan du ikke forvente
på samme tid at kunne åbne en undermenupunkt til det menupunkt,
du lige har klikket på.

Hvis det du vil?

Er det ikke snarere, at når du klikker på et link åbnes målsiden
med den undermenu åben, der hører til den pågældende side?

Subsidært kan du vælge at åbne undermenuerne ved mouseover
(eller :hover) og åbne målsiderne ved click.

Hvis ikke du kan klare det med det JavaScript du bruger, findes
der andre, der kan. Men jeg vil nu mene det er lettest klaret
med ren html/css.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Tidemann

Dato : 14-01-06 11:43

"Jørgen Farum Jensen" skrev

Den menu han søger kan ses her: www.hostmaster.dk klik på Vejledninger.

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 14-01-06 11:47

"Tidemann"

> Den menu han søger kan ses her: www.hostmaster.dk klik på Vejledninger.

Fejl link. Undskyld, her er det rigtige
http://www.dk-hostmaster.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-01-06 14:07

On 14 jan 2006, Tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Den menu han søger kan ses her: www.hostmaster.dk klik på
> Vejledninger.

Jo, men jeg har droppet funktionen nu. Kritik taget til efteretning

Der er iøvrigt flere sider som jeg inspireres af. Siden skal gerne få
sin egen stil, men som udgangspunkt arbejdede jeg efter dk.hosts..
layout.

Også http://www.norman.com har lignende layout, og samme menu
funktionalitet som kritikere siger er ulogisk.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen