Tilbageknap?
Fra : JH

Dato : 11-01-06 15:32

Hejsa

Jeg er ved at lave denne hjemmeside:

http://traepilleovne.dk/TEST/

Under menu-punktet 'træpilleovne' kommer der en masse thumbs frem som man
kan klikke på.... når man så har klikket på en thumb kommer man ind på en
side med tekniske specifikationer.... Alt dette er godt... MEN!

Jeg synes der mangler en tilbage-knap under de tekniske spec. så når man
klikker på den kommer man tilbage til siden med thumbs.... Men hvor skal
jeg gøre af den så den ikke forsvinder? - synes I overhovedet at den er
nødvendig? (man kan jo bruge browserens tilbageknap eller trykke på
menupunktet 'træpilleovne' igen)

(Skal lige siges at teksten på siden er noget vås og stemmer ikke - det er
layoutet jeg bygger på nu!)

På forhånd tak!

/JH

Fra : Louise Rosenkær

Dato : 11-01-06 15:52

Hejsa JH,

jeg er ingen haj/nørd (kald det hvad du vil :)) til hjemmesider, men da det
godt kunne være mig, der ville være brugeren af denne side, kan du måske
alligevel godt bruge min mening.

JH wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>jeg gøre af den så den ikke forsvinder? - synes I overhovedet at den er
>nødvendig? (man kan jo bruge browserens tilbageknap eller trykke på

Da hjemmesiden, så vidt jeg kan se, ikke er dybere end den er, mener jeg
ikke, der er behov for en tilbage-knap. Når jeg klikker på en af dine
thumbs, er jeg kun 2 klik fra startsiden, hvilket vil sige, at jeg i stedet
for at bruge en tilbage-knap, bare kan klikke på linket i menuen til
venstre.

Gav det mening?

Mvh Rosenkær

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JH

Dato : 11-01-06 16:13

> [...]
> stedet
> for at bruge en tilbage-knap, bare kan klikke på linket i menuen til

ja, det gør det, det var også det jeg skrev... (måske lidt snørklet, men det
var i hvertfald det jeg mente)

Jeg er bare i tvivl om hvorvidt brugerne kan finde rundt?!

Tak for dit svar!

/JH

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 11-01-06 23:29

Louise Rosenkær wrote:
> [...]
> dine thumbs, er jeg kun 2 klik fra startsiden, hvilket vil sige, at
> jeg i stedet for at bruge en tilbage-knap, bare kan klikke på linket

Jeg er grundlæggende enig med dig, men hvad nu hvis din mus ikke virker
eller der slet ikke er en mus. Dine og mine forudsætninger er ikke de samme
aom alle andre

I al fairnes skal siges, at browserens tilbageknap godt kan tilgåes via
tastaturet.

Med venlig hilsen
Johnny Wither Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://80.62.61.212/webaccessibility/lettheuserchoice.asp

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 17:22

"JH" <our@remove_this_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg gøre af den så den ikke forsvinder? - synes I overhovedet at den er
> nødvendig? (man kan jo bruge browserens tilbageknap eller trykke på

Personligt bruger jeg aldrig tilbage knapperne, men kan fint nøjes med den
min browser tilbyder. Har man lange sider er en "til toppen" knap derimod en
god ting.

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-01-06 22:53

CS skrev:

> kan fint nøjes med den min browser tilbyder.

Jeg har det på samme måde - alle browsere har en
tilbageknap der går ét skridt tilbage. Ved sådan en
knap på selve siden, ved man ikke hvilken kode der
ligger bag - browserens tilbageknap fungerer altid på
samme måde hver gang.

> Har man lange sider er en "til toppen" knap derimod
> en god ting.

Et enkelt tryk på tastaturets Home-knap gør det samme,
så den kan også spares væk

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-01-06 02:46

Allan Vebel wrote:

> Jeg har det på samme måde - alle browsere har en
> tilbageknap der går ét skridt tilbage.

Ha, min mus har en tilbageknap lige ved tommelfingeren. Det er meget
nemmere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 13-01-06 03:35

Erik Ginnerskov wrote:

> Ha, min mus har en tilbageknap lige ved tommelfingeren. Det er meget
> nemmere.

Det har min også (Har også en frem knap for den sags skyld, bruger jeg
dog sjældent).
Det sjove er, at jeg efterhånden bruger tilbageknappen langt mere end
jeg bruger højreklik på musen.

Skulle man have lagt tilbageknappen på højreknappen fra start af?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-06 08:14

Erik Ginnerskov skrev:

> Ha, min mus har en tilbageknap lige ved tommelfingeren. Det er meget
> nemmere.

Ha, mit tastatur har tilbageknap lige ved fingrene. Det er meget
nemmere.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-01-06 22:17

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ha, mit tastatur har tilbageknap lige ved fingrene. Det er meget
> nemmere.

Sikkert, hvis det er der, man har sine fingre. ;)

Men sidder man alligevel med musen i hånden, er det nu også rart ikke at
skulle flytte markøren til et bestemt sted i skærmbilledet, for at steppe
baglæns.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 13-01-06 22:31

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
>
> Men sidder man alligevel med musen i hånden, er det nu også rart ikke
> at skulle flytte markøren til et bestemt sted i skærmbilledet, for at

Når nu I er så dygtige, ved I så hvordan man gør det via tastaturet alene

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-01-06 01:30

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Når nu I er så dygtige, ved I så hvordan man gør det via tastaturet
> alene

Det er jeg sikker på, at du brænder efter at dele med omverdenen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-01-06 04:30

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Når nu I er så dygtige, ved I så hvordan man gør det via
> tastaturet alene

Ja, jeg kommer ofte ud til en maskine hvor musen ikke
fungerer, så er man nødt til at klare sig med tastaturet
alene.

Jeg fik min første pc i 1986, det var næsten før musen blev
opfundet, så jeg husker udmærket de tastaturkomandoer
der skal anvendes.

Forleden dag var jeg ude for en Windows 3.11-installation
hvor musen var slidt op, og det er umuligt i dag at skaffe
en com-mus til en 286-maskine. Jeg fandt et ældre IDE-
kort med en driver på en diskette, så han nu kan køre en
PS/2-mus på maskinen, så kører det lidt endnu

Kom ikke med problemer, kom med løsninger!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-01-06 04:07

Erik Ginnerskov skrev:

> Ha, min mus har en tilbageknap lige ved tommelfingeren.
> Det er meget nemmere.

Du har vist også en vis fingerspidsfornemmelse for sådan
noget

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk