Ordnet liste uden "."
Fra : Henrik Boye

Dato : 09-01-06 21:57

Følgende kode:
<ol>
<li>Første punkt</li>
<li>Andet punkt</li>
</ol>

Kunne jeg forstille mig gav følgende resultat i en browser:
1. Første punkt
2. Andet punkt

Er det ikke muligt v.h.a. CSS at få punktummet udskiftet med en
slutparentes ")" eller et kolon ":"?

--
Silas Boye Nissen
www.boyeit.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-01-06 22:25

"Henrik Boye" <gizmo@paradis.dk> wrote in message
> Følgende kode:
> <ol>
> <li>Første punkt</li>
> <li>Andet punkt</li>
> </ol>
>
> Kunne jeg forstille mig gav følgende resultat i en browser:
> 1. Første punkt
> 2. Andet punkt
>
> Er det ikke muligt v.h.a. CSS at få punktummet udskiftet med en
> [...]

Prøv f.eks. at kigge på www.9am.dk og søg på li
der står lidt om det.

Ellers kan det også være der står noget om det på
www.html.dk eller www.html-faq.dk

Hilsen Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-01-06 22:41

Henrik Boye skrev:

> Er det ikke muligt v.h.a. CSS at få punktummet udskiftet med en
> slutparentes ")" eller et kolon ":"?

I Opera og Firefox (1.5+) kan det gøres som her:
<http://gyros.dk/usenet/html/ol.shtml>

Men det virker ikke i IE.

(NB: Hvis der er en Mac-bruger der læser med, vil jeg gerne vide om
siden virker i Safari).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Boye

Dato : 10-01-06 12:47

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:
>I Opera og Firefox (1.5+) kan det gøres som her:
><http://gyros.dk/usenet/html/ol.shtml>

Meget fint!

>Men det virker ikke i IE.

Det er et problem! Hvis du finder en løsning, er
jeg meget interesseret.

--
Silas Boye Nissen
www.boyeit.dk