bookmark
Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 07-01-06 23:21

Hejsa jeg har på nogle side set at der er en "knap"
man kan trykke på for at "bookmark" denne side, men når
jeg kikker i koden med "vis kilde" kan jeg ikke finde ud
af hvordan man laver det.
Er der en som kan hjælpe mig, jeg er ret så ny på dette
med hjemmeside, helst ikke i CSS, det kan jeg ikke finde
ud af endnu, men læse om det på nettet. Og i bogen "Webdedign"

mvh
Hans Otto

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 07-01-06 23:30

Hans Otto Nielsen wrote:

> Er der en som kan hjælpe mig

Der er en opskrift lige her:
http://www.9am.dk/scripts/bookmark.asp

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-06 23:54

Jesper Frandsen skrev:

> Der er en opskrift lige her:
> http://www.9am.dk/scripts/bookmark.asp

Lige en kommentar til siden - Opera anvender Ctrl-T, ikke Ctrl-D
som genvej til at tilføje bogmærker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 08-01-06 00:11

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Lige en kommentar til siden - Opera anvender Ctrl-T, ikke Ctrl-D
> som genvej til at tilføje bogmærker.

Tak! - Jeg har tilføjet det til siden, jeg bruger ikke Opera særligt
tit, så var ikke lige opmærksom på forskellen.
--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Dennis Munding

Dato : 08-01-06 00:25

Hej Hans Otto!
"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hjemmeside, helst ikke i CSS, det kan jeg ikke finde
> ud af endnu, men læse om det på nettet. Og i bogen "Webdedign"

Du får lige den færdige "pakke-løsning" her - på denne måde hjælper du FF-
og Opera-brugere....:

<script type="text/javascript">
<!--
var bookmarkurl=window.top.document.location
var bookmarktitle="SIDENS_TITEL_HER"
function addbookmark()
{
if(window.external &&
typeof window.external.AddFavorite != "undefined")
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle);
else{
if (typeof opera!="undefined")
alert ("Tryk Ctrl-T for at tilføje siden til dine bogmærker");
else{
if(typeof netscape!="undefined"){
try{
netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalXPConnect");
var
c=Components.classes["@mozilla.org/browser/bookmarks-service;1"].getService(Components.interfaces.nsIBookmarksService);
c.addBookmarkImmediately(bookmarkurl,bookmarktitle,0,"text/html");
}catch(ex){
alert ("Tryk Ctrl-D for at tilføje siden til dine bogmærker");
}
}
}
}

}
//-->
</script>

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 08-01-06 00:55

On Sun, 08 Jan 2006 00:25:07 +0100, Dennis Munding <mail@invalid.com>
wrote:

> Du får lige den færdige "pakke-løsning" her - på denne måde hjælper du
> FF-
> og Opera-brugere....:

[SNIP]

> if (typeof opera!="undefined")
> alert ("Tryk Ctrl-T for at tilføje siden til dine bogmærker");

Det bliver snart endnu mere besværligt

if (navigator.appName == 'Opera') {
if (parseFloat(navigator.appVersion) < 9) {

Ryan Kristensen

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 08-01-06 10:51

Jeg sige mange tak for hjælpen til alle.

MVH
Hans Otto