Åbn fil via html
Fra : Spacemann'

Dato : 11-06-01 21:24

Kan man sætte VB-script ind html ??
Hvordan ??

M.V.H.
Stefan Larsen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 11-06-01 22:07

Spacemann' <spacemann@mail.dk> skrev i news:9g39af$g8t$1@news.inet.tele.dk
> Kan man sætte VB-script ind html ??
> Hvordan ??

HTML er bare informasjon om hvordan en side skal se ut ... Hvis du derimot
har tenkt til å benytte ASP (Active Server Pages) så kan du bruke en del
ting som du finner i VB, men ikke alt, og litt annet ...

Noen eksempler på ASP :

Klassikeren :
<%
response.write "Hello World" 'Dette skriver Hello World i leseren ...
%>

<%
response.write eval("16+4") 'Dette returnerer 20 i leseren
%>

<%
Session("AntallSider") = int(Session("AntallSider")) + 1

response.write "Dette er " & Session("AntallSider") & " siden du er innom på
denne serveren."
%>

Dette går ikke :

<%
Combo1.Clear
Combo1.AddItem "Hei"
Combo1.AddItem "Hade"
%>

<%
Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)

Sleep 2000
%>

Dette kan du finne masse informasjon om, men jeg vil foreslå www.html.dk og
www.activeserverpages.dk ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 11-06-01 22:21

Spacemann' skrev:
> Kan man sætte VB-script ind html ??
> Hvordan ??

Som Erlend skrev kan du programmere i ASP (og derved programmere
server-script i VB-script), men du kan også sætte VB-script ind i almindelig
html (det virker dog kun i IE og evt. visse andre browsere - men ikke
netscape!)...
Du gør sådan her:

<script language="VBScript" src="fil.vbs"></script>

.... hvor fil.vbs er en VB-script-fil. Du kan også gøre sådan her:

<script language="VBScript">
' Kode...
' Du kan f.eks. lave en besked:
MsgBox "Besked!", vbOKOnly, "Overskrift"
</script>

.... jeg vil foresten råde dig til at sætte det ind i <head>-taggen...
Det virker faktisk på samme måde som JavaScript, hvis du kender det!

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 11-06-01 23:02

Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk> skrev i

> [...]
>
> ... jeg vil foresten råde dig til at sætte det ind i <head>-taggen...
> Det virker faktisk på samme måde som JavaScript, hvis du kender det!

Problemet med å la ting være clientside er at ikke alle lesere har støtte
for det, og av de som har støtte for det er det ikke alltid de ønsker å la
støtten være slått på, hovedsaklig pga sider som har så mye JS og VBS at det
er nok for et hundretall sider ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 12-06-01 16:18

Erlend Klakegg Bergheim :
> [...]
> støtten være slått på, hovedsaklig pga sider som har så mye JS og VBS at

Det er selvfølgelig rigtig nok. Jeg programmerer selv i asp... der er man
sikker på at det man laver kan blive afviklet (altså forudsat at man kender
den server det kører på .
Men i nogle situationer er det rart at kunne lave et eller andet på
klientsiden uden at han skal til at reloade hele siden. Der bruger jeg så
JavaScript, men som jeg skrev kan man også bruge VBScript (hvis man ønsker
det).
En ting man så kan gøre på asp-siden er at tjekke om browseren understøtter
JavaScript eller VBScript og derved tilpasse siden efter det. Det ville være
det optimale!

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 12-06-01 19:52

> [...]
understøtter
> JavaScript eller VBScript og derved tilpasse siden efter det. Det ville

Jeg vet, og jeg er 100% enig ... =)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net