1024 x 768
Fra : HW

Dato : 02-01-06 10:59

Hej

skal designe en side til 1024 x 768 opløsning - men hvor bred (antal
px) anbefales?

Fra : Frederik

Dato : 02-01-06 11:30

HW wrote:

> skal designe en side til 1024 x 768 opløsning - men hvor bred (antal
> px) anbefales?

Det er for det meste uhensigtsmæssigt at designe en hjemmeside til én
bestemt skærmopløsning. Er du ikke interesserede i brugere af
hjemmesiden, der har en anden skærmopløsning eller brugere, der ikke
har deres browservindue maksimeret?

Med det sagt kan der være designmæssige hensyn, der kræver en fast
bredde. Her synes det at være almindeligt med en bredde på hele siden
på omkring 700px og en bredde på content-området på omkring 500px.

Husk at selv om du laver en fast bredde skal du stadig lave elastiske
fontstørrelser!

/Frederik

Fra : JH

Dato : 02-01-06 11:45

>Husk at selv om du laver en fast bredde skal du stadig lave elastiske
>fontstørrelser!

Hvorfor ?

Fra : Tidemann

Dato : 02-01-06 12:02

"JH" skrev:

> Hvorfor ?

Brugervenlighed!!
Så sådan nogle som mig også kan læse teksten, uden at skulle bruge lup.

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-06 12:22

Den 02-01-06 11.29 skrev Frederik følgende:

> Her synes det at være almindeligt med en bredde på hele siden
> på omkring 700px og en bredde på content-området på omkring 500px.

Konsensus er vist mere 760-770 pixels i bredden på content-området.

HW, man kan sagtens lave en side, der har en "fast" bredde på 770
pixels, men som også ser fin ud i bredere browsere, fx ved at
midterstille indholdsdelen og lave en baggrund der er fleksibel. Der
findes mange eksempler rundt omkring, fx siden i min signatur.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.