Link til en mapppe
Fra : jnm

Dato : 31-12-05 14:20

Jeg har lavet et intranet web site med en del forskellige funktioner.
Jeg har i forvejen lavet en virtuel mappe "support" i wwwroot, som jeg
linker til fra
en html side med f.eks. ../support/notater/notat1.doc, altså til et
specifikt dokument i en mappestruktur i "support" mappen.

Nu har jeg behov for at linke fra en html side til selve mappen "support" og
få mappen vist i explorer. Her skal brugeren så kunne finde den mappe og
rapport, der ønskes åbnet.

Hvordan gør jeg det??
Jørgen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-05 22:29

On Sat, 31 Dec 2005 14:20:00 +0100, "jnm" <mqm@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>få mappen vist i explorer. Her skal brugeren så kunne finde den mappe og

Prøv med:
.../support/

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jnm

Dato : 02-01-06 16:12

"Jørn Andersen" skrev en meddelelse Prøv med:
> ../support/

Det lød besnærende enkelt!

Der åbner sig en side med en liste over filerne i den aktuelle mappe. Siden
minder mest om en gammel DOS listning. I toppen står der localhost -
/support/mappe/

Jeg kan finde alle dokumenterne i mappen og eventuelle underliggende mapper.

Advarslen om botanisering er relevant. Jeg skal på en eller anden måde sikre
mod redigering og sletning af dokumenter. Nogen hjælp her?

mvh
Jørgen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-06 23:07

jnm wrote:

> Advarslen om botanisering er relevant. Jeg skal på en eller anden
> måde sikre mod redigering og sletning af dokumenter. Nogen hjælp her?

Man kan serverside - både med asp og php - lave en automatisk fillisting,
som viser filerne i en bestemt mappe. Denne fillisting giver ikke mulighed
for hverken uønsket botanisering rundt på computeren eller for redigering i
filerne i mappen.

Lyder det som noget, du kan bruge, så prøv at spørge nærmere i enten
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp eller

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : .Jesper.

Dato : 01-01-06 15:57

.... men pas på du ikke giver brugerne mulighed for at bevæge sig frit
rundt i hele din servers stisystem.