problemer med visnig af tekst
Fra : Tidemann

Dato : 27-12-05 10:32

Hej NG
Nu er jeg endelig blevet færdig med min grafiske menu, men der er opstået et
problem med teksten i indhold!!
I sær på denne side, men også nogle af de andre og problemet opstår kun i IE
http://www.formdinfremtid.dk/virksomheder_kurser.shtml

Noget af teksten i indhold forsvinder og kommer først igen hvis jeg scroller,
eller opdaterer siden.
Hvordan kan jeg løse det?? Og hvad kan det skyldes??

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-12-05 19:44

Tidemann wrote:
> [...]
> eller opdaterer siden.
> Hvordan kan jeg løse det?? Og hvad kan det skyldes??

Jeg har kigget lidt på dit stylesheet layout.css for at se om
der var nogen umiddelbar forklaring på dette fænomen, jeg har
selv været ude for det et par gange, men kan ikke huske, hvad
jeg har gjort ved det, andet end følgende:

Når man har et stylesheet med så megen redundans (gentagelse
af regler, f.eks. font-family for talrige variationer af p),
er den bedste måde at finde fejl på at vende tilbage til det
simple og derfra bygge op igen. Og nu kan jeg tilfældigvis huske din
tekstformatering, som jeg har rågivet dig om for et års tid siden:

www.webdesign101.dk/x/marianne/index.html

Prøv at pille din div#indhold ud af siden og sæt den op
med kun de formregler, der vedrører dette indhold. Hvis
fænomenet ikke viser sig der, må det være fordi dit indhold
bliver påvirket af andre formregler.

En anden udvej er at give de aktuelle formregler en højere
specifitet:
div#indhold p.indryk har større vægt end p.indryk.

Interesser dig især for egenskaber, der kan være årsag til
fænomenet: font-size,line-height, margin, padding, float.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Tidemann

Dato : 27-12-05 21:16

"Jørgen Farum Jensen" skrev
> [...]
> simple og derfra bygge op igen. Og nu kan jeg tilfældigvis huske din
> tekstformatering, som jeg har rågivet dig om for et års tid siden:

:0)) ja, og det skal du endnu engang ha´ tak for!!

> [...]
>
> Interesser dig især for egenskaber, der kan være årsag til
> fænomenet: font-size,line-height, margin, padding, float.

Tak, det vil jeg prøve at kigge på senere, nu har jeg da lidt at gå efter.

Fra : Tidemann

Dato : 28-12-05 02:43

> "Jørgen Farum Jensen" skrev

Jeg fandt ud af at IE ikke så godt kunne li´ blandingen af em og px her:
p.indryk {
margin:.5em auto 1em 116px;

så det er rettet til:
margin: 0px auto 15px 116px;

http://www.formdinfremtid.dk/virksomheder_kurser.shtml

Og så har jeg sat samme linie-height på alle, for en ordens skyld!