Inline-css målrettet mod IE
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-12-05 00:00

Hej NG

Jeg har en iframe:

<iframe style="width:100%;height:490px;border:1px solid #fff;"
src="fil.html"></iframe>

Det fungerer perfekt i FF, men i IE bliver iframen for bred. Hvordan kan jeg
lave en IE-specifik bredde inline?

Jeg har prøvet med *width:95%; - men det gør ikke indtryk på IE, bredden er
uændret.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 27-12-05 01:14

> [...]
> src="fil.html"></iframe>
>
> Det fungerer perfekt i FF, men i IE bliver iframen for bred. Hvordan kan
Det er jo borderen der laver problemet .. er det et krav at have den med?
ellers så erstat border med frame-border

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-05 01:19

Erik Ginnerskov skrev:

>Det fungerer perfekt i FF, men i IE bliver iframen for bred.

Ja, det er IE slem til.

>Jeg har prøvet med *width:95%; - men det gør ikke indtryk på IE, bredden er
>uændret.

Jeg kan da snildt ændre størrelsen, også i IE.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-12-05 11:25

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, det er IE slem til.

> Jeg kan da snildt ændre størrelsen, også i IE.

Men jeg ønsker ikke at ændre bredden i FF, for så kommer der en vandret
scrollbar i iframen. Jeg vil bare have bredden på iframen reduceret lidt i
IE, så jeg ikke får en vandret scroll på modersiden.

Jeg kunne selvfølgelig lave hele stylen på iframen som embedded css, så kan
jeg lave ændringen til IE som conditional comments. Det var bare dovenskab,
der fik mig til at ville lave det til IE inline.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-12-05 11:56

Erik Ginnerskov wrote:

> Men jeg ønsker ikke at ændre bredden i FF, for så kommer der en
> vandret scrollbar i iframen. Jeg vil bare have bredden på iframen
> reduceret lidt i IE, så jeg ikke får en vandret scroll på modersiden.

Fandt selv løsningen: _width: gjorde forskellen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/