afstand fra telefoncentral?
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 00:18

Er der nogen der kender en måde hvor man finde ud af hvor langt man har til
sin lokale telefoncentral? og er centralen det skab ude på vejen hvor man er
koblet til, eller en endnu større ting.
Jeg har en zyzel 650 router fra cybercity, kan den evt. måle afstanden i
telefonkablet til nærmeste central?
Jeg overvejer nemlig at skifte til cph-metronet og vil gerne have en ide om
hvor langt jeg er fra centralen for at have en ide om hvor hurtigt mit net
evt kan blive.

Tak for hjælpen.

mvh. jens

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-01-06 01:16

> Er der nogen der kender en måde hvor man finde ud af hvor langt man har til
> sin lokale telefoncentral?

Helt præcist? Det gør man ikke..

> [...]

Større ting

> Jeg har en zyzel 650 router fra cybercity, kan den evt. måle afstanden i

Nej

> Jeg overvejer nemlig at skifte til cph-metronet og vil gerne have en ide om
> hvor langt jeg er fra centralen for at have en ide om hvor hurtigt mit net
> evt kan blive.

Tast dit telefonnummer ind på
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bestil/
så fortæller den dig navnet på centralen.. Hvis det ikke selv siger dig
noget så skriv navnet herinde, måske der er nogen som ved hvor den
ligger, og så må du selv kunne sjusse dig frem til en cirka-afstand :)

--
Michael

Fra : Rander

Dato : 15-01-06 03:28

Sun, 15 Jan 2006 01:15:36 +0100 brugte Michael Kjærsgård 28 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>noget så skriv navnet herinde, måske der er nogen som ved hvor den
>ligger, og så må du selv kunne sjusse dig frem til en cirka-afstand :)

Husk at hvis man bor i en by er det en del man skal lægge til! Jeg har en
lille kilometer til centralen i fugleflugt, men da teknikeren i sin tid var
her for at sætte den op havde han et instrument med, der kunne måle
afstanden til centralen. Der har godt nok været nogle krøller på ledningen,
for den sagde 3,2 km! Til at starte med fandt jeg ud af at skabet, hvor han
skulle sætte den anden ende at trådene til, stod i modsat retning af
centralen...

http://rander.dk (temporarily down!)

Den, der opfatter sig som færdiguddannet,
er ofte mere færdig end uddannet. (Poul Jørgensen)

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 11:30

Tak for hjælpen, nu han jeg se at jeg tilhører Ydre Nørrebro på Stefansgade
9.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-06 15:02

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Helt præcist? Det gør man ikke..

Nej men det er nok tæt på.. Den gang hvor tdc krævede tekniker for
installation af adsl... så kunne de enndag nede i telebutikken se... "du har
867 meter til centralen, så den kan du vist godt regne med du kan få" mit
gæt er at tdc har registeringer på alle linier, således når foklkt
bestiller, om de kan modtage /ikke modtage dette abonnement.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-01-06 15:41

Bjarke Hansen expressed precisely :
> "du har 867 meter til centralen, så den kan du vist godt regne med du kan få"
> mit gæt er at tdc har registeringer på alle linier, således når foklkt
> bestiller, om de kan modtage /ikke modtage dette abonnement.

Eller også måler de bare afstanden via udstyret på centralen ligesom
når de måler om der er fejl på og den slags.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Morten Skriver

Dato : 15-01-06 19:57

On Sun, 15 Jan 2006 15:40:57 +0100, Henrik Stidsen wrote:
> Bjarke Hansen expressed precisely :
>
> Eller også måler de bare afstanden via udstyret på centralen ligesom
> når de måler om der er fejl på og den slags.

Korrekt, afstanden måles.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Sune

Dato : 15-01-06 05:59

On Sun, 15 Jan 2006 00:17:53 +0100, <jens> wrote:

>Jeg har en zyzel 650 router fra cybercity, kan den evt. måle afstanden i
>telefonkablet til nærmeste central?

Nu er jeg ikke zyxel ekspert men Cisco og D-link routere/modems viser ofte liniens kvalitet i
opsætningen.

Hvis du kan oplyse om din router siger noget om din linjes dæmpning (?) sidder her måske nogle
eksperter der kan sige noget om din linjes kvalitet og dermed din linjes længde / din chance for at
få cph-metronet?

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 11:26

hej

jeg kan finde følgende om min linie når jeg tjekker routeren:
-------------------------------------
Upstream noise margin:

relative capacity occupation: 43%
noise margin upstream: 25.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 9.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 24 44 56 66 66 66 77 77 66 55 44 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 22 22 22 22 23 33 33 34 34
tone 64- 95: 04 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 42 44 44
tone 96-127: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 128-159: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 160-191: 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 32 22 22
tone 192-223: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 00 00 00 00 00

---------------------------

Downstream noise margin:

relative capacity occupation: 24%
noise margin downstream: 36.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 18.5 db
------------------------

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 15-01-06 09:57

> [...]

>hvor langt jeg er fra centralen for at have en ide om hvor hurtigt mit net

Centralen er et stort hus, der ligger et sted omtrent i centrum af din
by(del).

Når du overvejer CPH-metronet, så går jeg ud fra at du bor i
København. Her er de københavnske centraler jeg lige kan huske:

Byen central - telefonhuset i Nørregade
Frederiksberg central - telefonhuset på Borups Allé
Vesterbro central - i starten af Dannebrogsgade (nr. 5 tror jeg)
Østerbro central - Rosenvængets Allé
Nørrebro central - Blågårds plads
Ydre Nørrebro - Stefansgade

Hvis du går en tur disse steder, kan du ikke undgå at lægge mærke til
centralerne.

/Jarlskov

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 11:31

Tak for hjælpen

Fra : Svend

Dato : 15-01-06 13:07

Lasse Jarlskov wrote:

> [...]
> Frederiksberg central - telefonhuset på Borups Allé
> Vesterbro central - i starten af Dannebrogsgade (nr. 5 tror jeg)

Og Amagerbro i Norgesgade

--
Svend

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-01-06 16:17

> Og Amagerbro i Norgesgade

Som CPH-Metronet så ikke har udstyr på.

--
Mvh. Jesper

Fra : Svend

Dato : 15-01-06 17:10

Jesper Nielsen wrote:

> Som CPH-Metronet så ikke har udstyr på.

øv da,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-06 22:31

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> øv da,

Hvad skal du med det, når du har comx?

Fra : Svend

Dato : 16-01-06 07:02

Bjarke Hansen wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Hvad skal du med det, når du har comx?

Min mor har ikke comx, de blev lidt nervøse i hendes grundejerforening,
så var det da et godt alternativ. Men ellers er det da godt hvis der
kunne komme lidt konkurence på de hurtige forbindelser, ikke ?

--
Svend