Sikkerhedsbrist med FF og Digital signatur
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 07-01-06 01:05

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/01/06/140514.htm

Ikke særlig smart, selvom det kan undgåes ved at sætte et hovedkodeord.

Det har så den ulempe, at man skal indtaste det én gang pr.
browsersession, hvis man vil have adgang til f.eks. gemte
brugernavne/passwords.

Det undrer mig, at man ikke kan nøjes med at passwordsbeskytte bare sine
certifikater, men det er altså tilsyneladende alt eller intet, og jeg
har da også vænnet mig til det andet.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Mads Gildberg

Dato : 07-01-06 02:08

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> certifikater, men det er altså tilsyneladende alt eller intet, og jeg har

Jeg forstår det ikke helt. Er det Firefox browseren eller den digitale
signatur, der er noget galt med?

Hvis det er en sikkerhedsbrist i Firefox, kan andre (ondsindede) programmer
så ikke også omgå adgangskoden på samme måde? Hvor er sikkerheden i det?

--
Mads Gildberg, (mgildberg AT hotmail DOT com)

Fra : Fietsenmaker

Dato : 07-01-06 06:22

Mikkel Z. Herold skrev:
> [...]
>
> Det undrer mig, at man ikke kan nøjes med at passwordsbeskytte bare sine
> certifikater, men det er altså tilsyneladende alt eller intet, og jeg

Jeg fulgte opskriften på
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_flex_fox#ol_B
og det virker fint, så jeg kan ikke forstå at der skulle være problemer.
Det kunne være at der er nogle som er bange for at FF bliver for populær.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 07-01-06 11:05

On 07-01-2006 06:21 Fietsenmaker wrote:
> Jeg fulgte opskriften på
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_flex_fox#ol_B
> og det virker fint, så jeg kan ikke forstå at der skulle være problemer.

Den havde jeg ikke set - der skriver de jo ligefrem, at man skal oprette
et hovedkodeord, og så er det problem jo løst. Men stadigvæk kunne det
være smart, hvis FF som standard bad om en adgangskode til certifikater.

Hvordan gør IE?

> Det kunne være at der er nogle som er bange for at FF bliver for populær.

Ja, det var også min første tanke - mon historien er "plantet"?

Mikkel

Fra : MooreHojer

Dato : 07-01-06 20:18

> Hvordan gør IE?

Min IE spørger hver gang jeg vil bruge digital signatur.

--
MooreHojer

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-01-06 22:03

Mikkel Z. Herold skrev:

> Ja, det var også min første tanke - mon historien er "plantet"?

Historien er god nok.
Den kan læses her:
http://www.csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=440

--