FF -Extensions fra 1.0.7 til 1.5
Fra : MooreHojer

Dato : 06-01-06 16:57

Hej NG

Er der nogen der ved hvor langt til det "plejer" at tage før
FF-Extensions er opdateret så de kan køre med den nyeste FF? Konkret så
har jeg lige opdateret min FF til 1.5 og dermed er en del af de
extensions jeg plejer at bruge blevet gjort inaktive fordi de ikke kan
køre sammen med 1.5.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-06 17:31

Den 06-01-06 16.57 skrev MooreHojer følgende:

> Er der nogen der ved hvor langt til det "plejer" at tage før
> FF-Extensions er opdateret så de kan køre med den nyeste FF?

Det afhænger af den enkelte programmør. Nogle vil sikkert aldrig blive
opdateret. Hvilke udvidelser drejer det sig om? Giv os navne og gerne
hjemmesideadresser. I nogle tilfælde kan en nyere version hentes direkte
fra programmørens hjemmeside i stedet for via Mozilla Update, og i andre
tilfælde kan man snyde, så de gamle udvidelser alligevel virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : MooreHojer

Dato : 06-01-06 19:00

> Det afhænger af den enkelte programmør.

Det ved jeg og det jeg søgte efter (som jeg vist ikke fik skrevet) er en
"gennemsnitstid" ud fra tidligere erfaringer.

> Hvilke udvidelser drejer det sig om? Giv os navne og gerne
> hjemmesideadresser.

Listen var lang og indeholdt 11 extension, men efter at have været inde
på mozilla's hjemmeside og manuelt downloade hver enkelt extension er
der nu kun følgende to tilbage:

FirefoxView 0.31.1
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=223&application=firefox

DragToTab 0.1.2
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=335&application=firefox

> I nogle tilfælde kan en nyere version hentes direkte fra programmørens
> hjemmeside i stedet for via Mozilla Update, og i andre tilfælde kan
> man snyde, så de gamle udvidelser alligevel virker.

Hvordan snyde? Hvis den ikke virker, så virker den da ikke...eller hvad?

--
MooreHojer

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-01-06 19:06

MooreHojer skrev:

>FirefoxView 0.31.1

Der er en nyere version (0.31.3) på udviklerens hjemmeside, som skulle
være kompatibel med FF 1.5
http://www.iosart.com/firefox/firefoxview/

>DragToTab 0.1.2

"This extension will not be ported to Firefox 1.1, because Firefox 1.1
will have support for this by default."
http://dragtotab.mozdev.org/
Så den kommer nok heller ikke til FF 1.5.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 06-01-06 22:47

> Der er en nyere version (0.31.3) på udviklerens hjemmeside, som skulle
> være kompatibel med FF 1.5
> http://www.iosart.com/firefox/firefoxview/

Takker!

> "This extension will not be ported to Firefox 1.1, because Firefox 1.1
> will have support for this by default."
> http://dragtotab.mozdev.org/
> Så den kommer nok heller ikke til FF 1.5.

Ok

--
MooreHojer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-06 21:04

Den 06-01-06 19.00 skrev MooreHojer følgende:

> Hvordan snyde? Hvis den ikke virker, så virker den da ikke...eller hvad?

Nu har du vist fået løst dit problem, men jeg må vel hellere stille din
nysgerrighed.

Udvidelserne har fået indkodet et versionsnummer, og hvis det ikke
passer til den Firefox/Thunderbird/m.fl. man forsøger at installere på,
får man slet ikke lov at installere. Man kan så gå ind og rette i koden,
så installationen kan gennemføres. I enkelte tilfælde kan man dog
risikere, at en udvidelse ikke virker alligevel, fordi der er ændret i
måden Firefox osv. fungerer på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : MooreHojer

Dato : 06-01-06 22:45

> [...]
> dog risikere, at en udvidelse ikke virker alligevel, fordi der er
> ændret i måden Firefox osv. fungerer på.

Ok, det giver mening

--
MooreHojer

Fra : Thomas gade

Dato : 07-01-06 19:14

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> dog risikere, at en udvidelse ikke virker alligevel, fordi der er
> ændret i måden Firefox osv. fungerer på.

Hvordan gøres det i praksis.? Gøres det via FX og hvordan?
Har prøvet at åbne en extension i Notesblok men det ligner det rene
ingenting.

Mvh Thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 06-01-06 19:12

MooreHojer wrote:

> Listen var lang og indeholdt 11 extension, men efter at have været inde
> på mozilla's hjemmeside og manuelt downloade hver enkelt extension er
> [...]

Nu siger den ver. 0.31.2
"Requires: Firefox: 0.9.x - 1.6a1"

Så den burde være der nu.

> DragToTab 0.1.2
> https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=335&application=firefox

Er det ikke standard i FF 1.5.?

http://www.squarefree.com/burningedge/releases/1.5-comprehensive.html

- Support dragging a link onto the New Tab / New Window toolbar button.

Carl