Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox opdatering ?
Fra : Kim

Dato : 31-12-05 14:03

Nu har min Firefox DK, ver 1.0.2 utallige gange sagt at der er en
Critical Update
som er
Firefox 1.0.7 da-DK Software Update
fra download.mozilla.org

men hver gang jeg bede om at "Installer nu" gør den det ikke ?

Var så inde på download.mozilla.org som ryger direkte
over på http://www.mozilla.org/ hvor jeg kun kunne finde
Firefox 1.5.

Her kan jeg kun finde 1.0.7 på Portuguese og Afrikaans
her http://www.mozilla.com/firefox/all.html men ikke på dansk
nogle andre steder.

En tur på Google sige at 1.0.7 er kommet
http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=7389
men ikke om den er kommet på dansk.

Kan nogen her hjælpe ?

Mv

Fra : Holst

Dato : 31-12-05 14:12

Kim wrote:

> Kan nogen her hjælpe ?

Jeg har stadig 1.0.7 liggende, hvis du er interesseret.

Send mig en privatmail, hvis du vil have den. Adressen er valid.

Fra : Carl Drud

Dato : 31-12-05 14:16

Kim wrote:

> En tur på Google sige at 1.0.7 er kommet
> http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=7389
> men ikke om den er kommet på dansk.

Hvorfor ikke tage springet til ver. 1.5. Den findes på dansk her:

http://www.mozilladanmark.dk/firefox/download/

Vær opmærksom på at evt. extensions/themes skal være kompatible med 1.5.

Læs om forskelle mellem 1.0.X og 1.5 her:

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox1.5.html

Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-12-05 14:52

Kim skrev:

>hvor jeg kun kunne finde Firefox 1.5.

Hvad har du imod 1.5, den er nyere end 1.0.7

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-12-05 16:59

On 31 Dec 2005 13:51:41 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Hvad har du imod 1.5, den er nyere end 1.0.7

Det kunne være, man var interesseret i at vente på 1.5.1, så de værste
fejl er rettet. Det kunne også være, man var interesseret i at køre
med en version, hvor ens extensions virker. Nyere er ikke altid bedre,
og slet ikke med software.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-12-05 19:35

Asbjorn Hojmark skrev:

>Det kunne være, man var interesseret i at vente på 1.5.1, så de værste
>fejl er rettet.

Samtidig med at man undgår at få rettet de fejl der var u 1.0.7

>Det kunne også være, man var interesseret i at køre
>med en version, hvor ens extensions virker.

Nå, bloatware nej jeg kører med færrest mulige extensions for ikke at
få det til at køre ad h. til.

>Nyere er ikke altid bedre,
>og slet ikke med software.

Nej

nå men, 1.0.7 DK kan findes på
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0.7/win32/da-DK/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kim

Dato : 31-12-05 21:07

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev
> Nå, bloatware nej jeg kører med færrest mulige extensions for ikke at
> få det til at køre ad h. til.

Me2.
Men det er fordi når min Firefox DK, ver 1.0.2 utallige
gange sagt at der er en Critical Update som er
Firefox 1.0.7 da-DK Software Update fra download.mozilla.org
men hver gang jeg bede om at "Installer nu" gør den det ikke ?
Det er da irriterende...

Så burde den jo sige at der er Firefox 1.5 da-DK Software Update
eller hvad ?

> nå men, 1.0.7 DK kan findes på
> http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0.7/win32/da-DK/

Tak.

/kim

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 01-01-06 12:24

Kim skrev:

> [...]
> Det er da irriterende...
>
> Så burde den jo sige at der er Firefox 1.5 da-DK Software Update

Desværre virkede deres updates ikke ordentlig! men skynd dig over på
1.5, 1.0.2 er jo ældgammel efterhånden og der er lagt exploitkode ud på
nettet så folk med 1.04 og mindre er i alvorlig fare for at blive udsat
for diverse angreb! bare download 1.5 nu. opdateringerne virker rent
faktisk nu. det gjorde det ikke før, der gav den kun besked om at der
var en opdatering klar, og så skulle man altså død og pine installere
en helt ny version. Der var temmelig mange der var meget mugne over
det, og derfor havde update-funktionen meget stor prioritet ved version
1.5.

Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-01-06 01:52

On 31 Dec 2005 18:35:00 GMT, "Ivan V. Klattrup"

> Samtidig med at man undgår at få rettet de fejl der var u 1.0.7

Ja, for hvis de ikke generer en, kan man jo være ligeglad med, at de
findes. Man ved, hvad man har...

> Nå, bloatware nej jeg kører med færrest mulige extensions for
> ikke at få det til at køre ad h. til.

Hvis man har flere extensions installeret, og man ikke er interesseret
i at opgradere, så er det jo nok ikke fordi det kører ad h. til.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-06 10:34

Kim wrote:

> Så burde den jo sige at der er Firefox 1.5 da-DK Software Update
> eller hvad ?

Det er lavet om i FF 1.5 og er mig bekendt ikke bagud kompatibelt. I 1.5
vil den (mig bekendt) kun downloade ændrede filer og installere disse
automatisk, hvorimod tidligere var det en fuld version man tog ned og
selv skulle installere.

Carl