A8N-Sli problem.
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-01-06 18:26

Hejsa
Jeg har købt en ny pc jeg selv skal samle.
Nu har jeg så samlet den men har et lille problem omkring harddisk.
Jeg har sat en maxtor 200gb sat a2 disk i, og det viser den osse når jeg
starter pc op. Men når jeg så vil installere windows xp så viser disken kun
131gb.
Er der noget som indstilles på bundkortet og i såfald hvad.

Håber nogen kan være behjælpelig.

Mvh. Jesper

Ps. Her er min konfiguration:
Amd 3700+
Asus A8n-sli
2gb Kingston DDR 3200 Ram
6600gt Pci express Grafikkort.
Maxtor 200gb sata 2

Fra : Johnny Andersen

Dato : 18-01-06 19:54

"Jesper Nielsen" <faust@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun 131gb.
> Er der noget som indstilles på bundkortet og i såfald hvad.

Service pack 2 (SP2) til windows XP

/Johnny

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-01-06 20:22

vil det sige at jeg bare installere styre system og siden sp2 så virker
det?!

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 20:37

Jesper Nielsen wrote:
> vil det sige at jeg bare installere styre system og siden sp2 så virker
> det?!

enten kan du installere XP med SP2 på fra starten og du vil have alle
200GB at gøre godt med.
hvis du installerer en XP org. så skal du ændre størrelsen af
partitionen senere (du kan sikkert få at vide om ikke der findes et
gratis program til dette, af andre) men dette er normalt programmel man
betaler for.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-01-06 22:03

Nu er jeg i gang med formatere så må jeg se hvad der sker.
Kan partion magic ikke klare det problem med at gendanne den del der er
forsvundet.
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 23:02

Jesper Nielsen wrote:
> Nu er jeg i gang med formatere så må jeg se hvad der sker.
> Kan partion magic ikke klare det problem med at gendanne den del der er
> forsvundet.

jo, partition magic kan klare sagerne for dig.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-01-06 15:43

Fik xp instaleret og disk blev ordnet så størelsen er rigtig, men mit
problem nu er at pcen låser fast lige efter opstart . Den vil ej heller
genstarte så opstår samme problem.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-01-06 21:34

"Jesper Nielsen" <faust@oncable.dk> crashed Echelon writing

> vil det sige at jeg bare installere styre system og siden sp2 så virker
> det?!

Det kan du bla., men der har været rygter om at hvis de 200GB drev er dit
system drev, kan du ende med at miste dataene.

Derfor lav en XP inst CD slipstreamed med SP2, så har du osse alle
beskyttelserne med det samme for blaster og lign., desuden sparer du en del
MB fordi du ikke skal have "Servicepack Files" mappe liggende.

--
Bjarke Andersen

Fra : Darth_Vader

Dato : 19-01-06 14:58

Du skal bare hente programmet Maxblast 4 på maxtors hjemmeside
det virker hos mig - uden formattering
det virkede ikke her med en frisk hd installation på trods af at SP2 ligger
med på min Win XP home
manglede ca 70 GB på min disk
det skal siges at min disk er en SATA model
mvh
Henrik