Nyt bundkort. Skal Windows geninst. ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 14:15

Jeg har nu fået monteret AsRock 939dual sata2 i min pc. Den vil godt starte
med at vise windows boot, altså den med om jeg vil starte i safe mode eller
normalt, men når jeg vælger normalt, genstarter pcen. Hvis jeg vælger safe
mode stopper den ved filen vax347b.sys. Denne kan jeg vælge ikke at loade
ved at trykke escape. Det har jeg prøvet, men så genstarter pcen også bare.

Jeg har ikke geninst. windows. Er det nødvendigt ? Jeg har opgraderet fra
Athlon 2500+ til Athlon64 3200+.

På forhånd tak.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-01-06 14:33

<rene> skrev i en meddelelse
> [...]
bare.

> Jeg har ikke geninst. windows. Er det nødvendigt ? Jeg har opgraderet fra

Ofte kan en reparation af Win XP gøre det.
Du skal vælge at reparere din installation anden gang du får muligheden,
ikke første gang da det lander dig i reparations-konsollen.

Dette vil jeg dog betragte som en nødløsning, en ren installation er altså
at foretrække men du kan sagtens komme til at køre og bruge din maskine
rimeligt fornuftigt.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 18:08

> Dette vil jeg dog betragte som en nødløsning, en ren installation er altså
> at foretrække men du kan sagtens komme til at køre og bruge din maskine
> rimeligt fornuftigt.

Nu har jeg geninst., men når jeg forsøger at inst. grafikkort driveren
bliver der sort skærm og den genstarter selv. Det lykkedes mig at inst. Asus
driver cden til mit asus 6800gt, men der stod den til 640x480 i
indstillinger. Det var dog 1280x1024 skærmen viste. Efter jeg så valgte
1280x1024 i stedet for de 640x480 blev skærmen sort og pcen genstartede. Nu
kan jeg ikke komme ind i windows igen. Den stopper ved en blå skærm med pil
eller timeglas. Nu kan jeg derfor ikke gøre andet end at geninst. igen.
Bundkortet har en AGP port, men virker det ikke optimalt med et nyere
grafikort? Det er som om jeg ikke kan installere driveren. Jeg har inst.
cden der fulgte med til bundkortet.

Nogen ideer? Det bliver vel det samme hvis jeg inst. windows igen og det
virkede altså fint på det gamle bundkort med barton 2500+.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 18:29

Fandt dette link, så der er altså et problem med AGP
http://www.pc-treiber.net/thema2037.htm

Fra : LNC

Dato : 18-01-06 18:27

<rene> skrev i en meddelelse
> Fandt dette link, så der er altså et problem med AGP
> http://www.pc-treiber.net/thema2037.htm

Nej det er dig der gør det i den forkerte række følge og du skal hente
version 2,1 til dine bundkorts drivere

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 22:10

> Nej det er dig der gør det i den forkerte række følge og du skal hente
> version 2,1 til dine bundkorts drivere

Nej! Sakset fra min nyere tråd:

"Her er mit problem

http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb.php?/topic/30/5325.html

Det er åbenbart et kompatibilitets problem med mit Asus V9999GT grafikkort.
Nå, så må jeg vel have nyt grafikkort eller andet bundkort. "

Men problemet blev løst ved at købe et 7800GT pci express grafikkort i
stedet for.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 22:11

> Nej det er dig der gør det i den forkerte række følge og du skal hente
> version 2,1 til dine bundkorts drivere

Men du er da velkommen til at prøve ved at købe det bundkort og så har jeg
det Asus V9999 GT til salg

Fra : LNC

Dato : 19-01-06 04:18

<rene> skrev i en meddelelse

> Men du er da velkommen til at prøve ved at købe det bundkort og så har jeg
> det Asus V9999 GT til salg

Jeg har det bundkort :) og det kører kanon :)

Mvh Lars

Fra : sharky

Dato : 19-01-06 12:11

> Jeg har det bundkort :) og det kører kanon :)

Det gør det også her nu, men der er altså et problem med Asus V9999GT