Asus P5WD2 slukker ikke for museporten (PS~
Fra : Martin K. R.

Dato : 16-01-06 10:48

Jeg har netop samlet en ny PC, hvor jeg har brugt et ASUS P5WD2 Premium
motherboard.

Jeg er lidt forbavset over, at der ikke slukkes for musen (sidder i PS/2),
når PC'en lukker ned.
Jeg har - såvidt jeg da ved - ikke sat BIOS op til 'wake on mouse' eller
hvad det nu hedder. Eller er der måske et sted jeg har glemt at disable det?

Andre med samme erfaring?

Martin

Fra : Steen Andersen

Dato : 18-01-06 20:35

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har - såvidt jeg da ved - ikke sat BIOS op til 'wake on mouse' eller
> hvad det nu hedder. Eller er der måske et sted jeg har glemt at disable

Jeg har også lige samlet en med p5wd2 (dog ikke premium) og har helt samme
oplevelse.

mvh
Steen

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-01-06 08:16

"Steen Andersen" <steen62@worldonline.dk> wrote in message
> "Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse

PS/2),

> Jeg har også lige samlet en med p5wd2 (dog ikke premium) og har helt samme
> oplevelse.

Hmm, sært. Nu er det ikke fordi det generer mig, men med det røde lys i
musen tændt konstant og de andre røde, grønne, gule og blå LEDs der lyser og
blinker på diverse apparater, ligner mit hjem efterhånden en amerikansk
juleudstilling...

Martin

Fra : Hans

Dato : 19-01-06 09:56

Martin K. R. wrote:

> [...]
> i musen tændt konstant og de andre røde, grønne, gule og blå LEDs der
> lyser og blinker på diverse apparater, ligner mit hjem efterhånden en

Er du sikker på at det har noget med bundkortet at gøre?

Min Logitech MX700 lyser når jeg løfter den, uanset om computeren er
tilsluttet lysnettet eller ej. Det er ikke computeren som bestemmer om
LED'en lyser, men derimod styrekredsløbet i selve musen.

Hans

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-01-06 10:45

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Er du sikker på at det har noget med bundkortet at gøre?

Ja, for samme mus gjorde det ikke med det forrige bundkort (ASUS P4T-E).

> Min Logitech MX700 lyser når jeg løfter den, uanset om computeren er
> tilsluttet lysnettet eller ej. Det er ikke computeren som bestemmer om
> LED'en lyser, men derimod styrekredsløbet i selve musen.

Det må jo nu engang være bundkortet der forsyner den med strøm (det er ikke
en trådløs mus med batterier).
Kredsløbet i musen bestemmer bare om lyset skal være aktivt (meget rødt)
eller i standby (mindre rødt), sålænge den forsynes med strøm fra
bundkortet.

Martin

Fra : Hans

Dato : 19-01-06 10:26

Martin K. R. wrote:

> [...]
> i musen tændt konstant og de andre røde, grønne, gule og blå LEDs der
> lyser og blinker på diverse apparater, ligner mit hjem efterhånden en

Jeg kan da tilføje, at de to PS/2 stik har aldrig været hot plug som USB, og
mange bundkort er blevet ødelagt igennem tiden, netop fordi musen eller
tastaturet er blevet isat eller udtaget med computeren tilsluttet lysnettet
i slukket tilstand. Det normale er at der står forsyningsspænding på de to
PS/2 stik selv om maskinen er lukket ned, uanset hvilke settings man finder
i bios omkring wake-up.

Hans

Fra : Karsten Jühne

Dato : 08-03-06 16:40

On Mon, 16 Jan 2006 10:47:44 +0100, Martin K. R. wrote:

> [...]
>motherboard.
>
>Jeg er lidt forbavset over, at der ikke slukkes for musen (sidder i PS/2),

Jeg har et "modsat " problem.
Jeg kan ikke finde ud af at bevare spænding på USB portene på samm
motherboard.
Ved du hvordan man gør?
--
Mvh. Karsten
Andelsbolig: http://www.lysningen.dk

Fra : J.F.K

Dato : 14-03-06 23:54

> [...]
> Jeg har - såvidt jeg da ved - ikke sat BIOS op til 'wake on mouse' eller
> hvad det nu hedder. Eller er der måske et sted jeg har glemt at disable

Hej,

Jeg har samme moboard... og havde samme prob. satte en ps2 > usb converter
på og vupti ingen lys i musen når pc'en er slukket

mvh. John

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-03-06 00:17

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har samme moboard... og havde samme prob. satte en ps2 > usb converter
> på og vupti ingen lys i musen når pc'en er slukket

Min mus sidder (sad) også via en PS/2->USB converter...

Nu har jeg imidlertid - yderligere 2 MoBos senere - erfaret at det er det
mest almindelige at spændingen holdes på PS/2 porten. I hvert fald hvis jeg
skal lave statistik på de nu 4 nyere motherboards jeg har i gang

Ydermere er der den besynderlighed at _nogle_ KVM switche ikke vil skifte
hvis de ikke 'senser' en spænding på de PS/2 devices der sidder på dem. Min
gamle ATEN KVM switch skiftede uden problemer, mens min nye KVM switch
nægter at skifte til PC'er uden spænding på PS/2 forbindelsen.

Go figure...

Martin