4 pins til 3 pins ????
Fra : Tommy Trout

Dato : 15-01-06 22:28

Hej Gruppe

Jeg har købt en asetek vapochill, og har til min rædsel opdaget at jeg ikke
har et 4 pins stik på mobo der passer til. MEN jeg har masser af 3 pins stik
på mobo.

Er der nogen der ved om man kan få et stik der laver det om til 3 pins eller
evt. noget andet fiks fakseri.

Venlig hilsen

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 12:49

Tommy Trout wrote:
> [...]
> på mobo.
>
> Er der nogen der ved om man kan få et stik der laver det om til 3 pins eller

Bare brug 4 pins stikket på asetek'en, du kan vidst ikke engang vende
den forkert hvis jeg husker rigtigt (det sidste ben bliver brugt til
noget ekstra rpm info og kan som sådan godt undværes)

så ingen fiks fakseri nødvendig.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-06 22:52

> [...]
stik
> på mobo.
>
> Er der nogen der ved om man kan få et stik der laver det om til 3 pins

Det kan du hos www.el-supply.dk - Der kan du købe det løse stik, og skifte
ud med 4-pins stikket; MEN jeg gider ikke lige finde selve stikket,
ihvertfald ikke før du be/afkræfter at du virkelligt ikke har flere frie
stik af typen på din strømforsyning?

Brian

Fra : Tommy Trout

Dato : 17-01-06 13:23

> [...]
> ud med 4-pins stikket; MEN jeg gider ikke lige finde selve stikket,
> ihvertfald ikke før du be/afkræfter at du virkelligt ikke har flere frie

På min strømforsyning????
Skal den ikke sættes på motherbordet??
Det er ikke det samme stik som skal i hd og DVD drev

hilsen

Kim

Fra : Hans

Dato : 17-01-06 13:50

Tommy Trout wrote:

> På min strømforsyning????
> Skal den ikke sættes på motherbordet??
> Det er ikke det samme stik som skal i hd og DVD drev

Det 4-polede stik du har passer faktisk ned i de normale 3-polede stik på
bundkortet, og såvidt jeg husker kan du slet ikke sætte det forkert i da
styretappene sidder asymmetrisk. Det 4. ben vil så bare ikke blive brugt, da
det kun er på nogle Intel LGA-775 baserede bundkort det bruges.

Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 17-01-06 23:31

Ikke nødvendigvis, normalt er de 4-polede stik dem som bruges i eks.
harddisk og CD-ROM!

Se det skrev du jo ikke noget om i den første post! ;)

> [...]
da
> det kun er på nogle Intel LGA-775 baserede bundkort det bruges.

A-ha, har aldrig rodet med 775 bundkort, så har kun set de normale 3-bens,
men det er da i det mindste positivt at det er "bagudkompatible" - de 4-pins
stik :)

Brian

Fra : Tommy Trout

Dato : 18-01-06 00:42

Takker for svarene

Sætter den til 3 pins stikket

Og til din orientering Brian, så har jeg ikke flere 4 pins stik på min
strøm-forsyning
De er brugt til 3 hd, 2 DVD drev og et 6600 gt grafikkort
Har allerede brugt 2 Y stik for at få plads til det hele

Kunne være man skulle ud og investere i en ny psu

Endnu en gang tak for hjælpen

Hilsen

Kim