Compaq Presario 6650DK Bundkort ???????
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 14-01-06 21:19

Hejsa

Hvad bundkort sidder der i en Compaq Presario 6650DK???

For man ka ikke få Chipsettet på Compaq / HP's Hjemmeside......

Alt andet ka man få end lige den skide Chipset - dammm

Håber der er nogle søde mennesker derude i den favre verden,
som vil være så søde og hjælpe stakkels lille mig - snøft snøft

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-06 22:22

Lars S. Jensen wrote:
> [...]
>
> Håber der er nogle søde mennesker derude i den favre verden,
> som vil være så søde og hjælpe stakkels lille mig - snøft snøft

formentligt et bundkort de selv har udviklet, som du så ikke kan købe
hos andre end dem. ring evt. til servicegruppen og hør' om de kan sælge
dig et.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Esben

Dato : 15-01-06 03:04

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> formentligt et bundkort de selv har udviklet, som du så ikke kan købe hos
> andre end dem. ring evt. til servicegruppen og hør' om de kan sælge dig
> et.

Sandsynligvis er det bygget af en OEM-leverandør - det lader til at være
Asus eller MSI i dette tilfælde:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&product=346329&dlc=en&docname=c00027837
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&product=346329&dlc=en&docname=c00190227

Presario og Pavilion bliver (mig bekendt) ikke repareret af servicegruppen,
men sendt til udlandet i tilfælde af reparationer, så derfor er det svært at
finde reservedele i Danmark.

--
Esben

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 15-01-06 04:02

> [...]
> servicegruppen, men sendt til udlandet i tilfælde af reparationer, så
> derfor er det svært at finde reservedele i Danmark.

Hejsa Esben

Det var det første link , som jeg søger Chipsettet til....(A7N8X-LA
(Escape))

Men når man går ind på ASUS's hjemmeside og leder efter A7N8X-LA (Escape),
så kommer man til det resultat, at A7N8X-LA ikke er på listen over Socket
A/462
- Syntes bare det er mærkeligt at Compaq Presario 6650DK ikke bruger / har
Chipset....undre undre

hhhmmm - undre mig over hvorfor HP/Compaq ikke har en support linje som ikke
koster 5 - 25 kroner i min...
For det vil jeg sku ikke punge ud med , bare for at hjælpe en ven i nød ,
med hans HP Compaq Presario 6650DK......

Undre mig også over hvorfor alle sigder at det var i år 2002 at HP overtog
Compaq....

For da jeg var på Compaq's hp site i år 2002 , gik den da ikke over til HP's
HP Site , som den gør nu....

Med Venlig Hilsen

Lars

NB. Forsat God Weekend .......*SMS*

Fra : Esben

Dato : 15-01-06 07:33

"Lars S. Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så kommer man til det resultat, at A7N8X-LA ikke er på listen over Socket

Det er sandsynligvis fordi A7N8X-LA er et OEM-board, dvs ikke et Asus sælger
til slutbrugere, men i dette tilfælde kun til HP/Compaq - derfor har Asus
det ikke med på deres hjemmeside. Det lader dog umiddelbart til at være en
modificeret version af dette board:
http://www.asus.com.tw/products4.aspx?modelmenu=2&model=220&l1=3&l2=13&l3=59

> - Syntes bare det er mærkeligt at Compaq Presario 6650DK ikke bruger / har
> Chipset....undre undre

Selvfølgelig har bundkortet et chipset. Der står:
Chipset Name NVIDIA nForce2 SPP
Chipset "North Bridge" NVIDIA IGP-64
Chipset "South Bridge" NVIDIA MCP2-T

> [...]
> For det vil jeg sku ikke punge ud med , bare for at hjælpe en ven i nød ,
> med hans HP Compaq Presario 6650DK......

Hvilket nummer har du ringet på?

> [...]
> Compaq....
>
> For da jeg var på Compaq's hp site i år 2002 , gik den da ikke over til

Sammenlægningen blev vedtaget omkring april 2002, men to virksomheder og
brands af den størrelse lægger man ikke sammen fra dag til dag.

--
Esben