Asus A8N-VM CSM - ingen DVI?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-01-06 14:04

Hej

En kammerat har købt en maskine med et Asus A8N-VM CSM bundkort, men det
er desværre ikke lykkedes at få signal ud på DVI-udgangen. Under
egenskaber for skærm (højreklik på skrivebord) figurerer der kun én
skærm og ikke to som forventet?
Skal der installeres en særlig driver før DVI fungerer på dette
bundkort?
Vi har prøvet med de drivere til grafikkort/chipset, der fulgte med
bundkortet og også hentet de nyeste versioner hos nVidia uden held...

PS: Bemærk krydsposten (dk.teknik.htpc,dk.edb.hardware.bundkort) - FUT
venligst til relevant gruppe hvis ikke du mener posten hører til i begge
grupper.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-06 18:05

Jesper Rasmussen wrote:

> Skal der installeres en særlig driver før DVI fungerer på dette
> bundkort? ..

Nej, men det er da muligt at den først aktiverer DVI udgangen når der
bliver sluttet en skærm til den.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-01-06 18:29

On 13 Jan 2006 09:05:22 -0800, Lars Hoffmann wrote:

> Nej, men det er da muligt at den først aktiverer DVI udgangen når der
> bliver sluttet en skærm til den.

Jo, men det har der skam også været (en Acer AL1732 monitor såvidt jeg
husker).

Fra : Brian Binnerup

Dato : 14-01-06 08:49

> Jo, men det har der skam også været (en Acer AL1732 monitor såvidt jeg
> husker).

Jeg har oplevet at maskinen skal bootes med DVI stikket i - så opdager den
det - ellers forventer den et VGA stik.

Så prøv at sætte DVI'en i, og så sluk maskinen og start igen.

Mvh

Brian

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 14-01-06 10:44

On Sat, 14 Jan 2006 08:48:33 +0100, Brian Binnerup wrote:

> Jeg har oplevet at maskinen skal bootes med DVI stikket i - så opdager den
> det - ellers forventer den et VGA stik.
>
> Så prøv at sætte DVI'en i, og så sluk maskinen og start igen.

Maskinen har været startet med kun DVI sat til og det ændrer
tilsyneladende ikke noget.
Det der undrer mig er som sagt at Windows/nVidias driver tilsyneladende
kun registrerer én skærm - burde der ikke være 2 uanset om der er sat
noget til DVI eller ej?

Fra : Troels Jensen

Dato : 15-01-06 19:22

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> Det der undrer mig er som sagt at Windows/nVidias driver tilsyneladende
> kun registrerer én skærm - burde der ikke være 2 uanset om der er sat

Jeg har det samme problem. Der kan fint køres med alm. vga til DVI kabel
til et LG LX1, men så snart jeg sætter det til at køre over DVI er der
intet signal til skærmen. Der er andre der har dette problem se:
http://vip.asus.com/forum/bbs_view.aspx?board_id=1&model_name=A8N-VM+CSM&message_id=20051223053653415&filter=5&page_size=10&elite=0&SLanguage=en-us&topic_page=1&page_cnt=12&recc=118

samt:
http://vip.asus.com/forum/bbs.aspx?SLanguage=en-us&model=A8N-VM%20CSM
så pt. der det ikke ud som om der er en løsning på dette problem.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 15-01-06 23:52

On Sun, 15 Jan 2006 19:21:43 +0100, Troels Jensen wrote:

> [...]
> http://vip.asus.com/forum/bbs.aspx?SLanguage=en-us&model=A8N-VM%20CSM
> så pt. der det ikke ud som om der er en løsning på dette problem.

Det var da irriterende - især fordi jeg selv overvejer at investere i
sådan et board....
Ved du om der er nogen systematik i fejlen - altså om det fx er en
bestemt type skærme, der er problemer med eller en bestemt revision af
boardet eller lign.?

Fra : Troels Jensen

Dato : 17-01-06 22:38

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> Ved du om der er nogen systematik i fejlen - altså om det fx er en
> bestemt type skærme, der er problemer med eller en bestemt revision af

Det er vist kun "nogle" skærme, men desværre ikke til at finde ud af
hvilke. Mht. hvilken revision af MB så er der ikke meget at blive
klogere på andet end det lader til Asus ikke reagerer på problemet iflg.
ovennævnte tråde i deres eget forum.

Fra : Brian Binnerup

Dato : 16-01-06 09:11

> http://vip.asus.com/forum/bbs.aspx?SLanguage=en-us&model=A8N-VM%20CSM
> så pt. der det ikke ud som om der er en løsning på dette problem.

Det virker da yderst mystisk at frigive et bundkort hvor største aktiv er
DVI porten og det indbyggede GeForce 6150 kort, og så virker DVI porten ikke
ordentligt.

Er det konsekvent på alle boards, er der noget der ved det?

Mvh

Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-06 18:05

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-01-06 12:55

On Fri, 13 Jan 2006 14:03:31 +0100, Jesper Rasmussen wrote:

> En kammerat har købt en maskine med et Asus A8N-VM CSM bundkort, men det
> er desværre ikke lykkedes at få signal ud på DVI-udgangen.

Jeg har googlet lidt rundt og det ser ud til at MSI laver et board med
samme features som Asus'et - MSI boardet har tilsyneladende ingen
problemer med DVI-udgangen - desværre kan det ikke fås i DK endnu

MSI K8NGM2-FID
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=702