hjælp til soltek drv2 og ac97 driver ønske
Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 11:27

jeg har en gammel pc jeg har geninstalleret men har problemer med at
finde de rigtige drivere til winxp. Jeg har besøgt soltek men deres side
er elendig. De henviser til wia hvor der er adskillige udgaver af ac97
drivere og jeg aner ikke hvilken der vil være passende.

Derfor vil jeg høre om nogen kan være behjælpelig med at finde den
korrekte ac97 driver til et soltek SL-75DRV2 (VIA Apollo KT266A series.)
bundkort.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : sdsf

Dato : 08-01-06 13:01

Jakob skrev:
> [...]
>
> Derfor vil jeg høre om nogen kan være behjælpelig med at finde den
> korrekte ac97 driver til et soltek SL-75DRV2 (VIA Apollo KT266A series.)

Det må vist være driveren inkluderet her:

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1010&SubCatID=100

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 13:22

In article <43C0FEEE.9090804@her.der.dk>, sdsf@her.der.dk says...

> http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1010&SubCatID=100

OK tak skal du have

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-06 13:28

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor vil jeg høre om nogen kan være behjælpelig med at finde den
> korrekte ac97 driver til et soltek SL-75DRV2 (VIA Apollo KT266A series.)

Det hele ligger her:
http://www.soltek.com.tw/soltek/download/download_all.php
Jeg synes ikke, at det var svært at finde. Ind på hovedsiden. Vælge
download. Herefter finder man modellen i en rulleliste og så er alle
driverne klar til download.

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 13:43

In article <43c10551$0$99988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kurtanospam@privat.dk says...

> Det hele ligger her:
> http://www.soltek.com.tw/soltek/download/download_all.php
> Jeg synes ikke, at det var svært at finde.

Nej men jeg har skam været der og overfladisk betragtet ser det jo godt
ud, men hvis du prøver rent faktisk at hente en driver bliver du blot
smidt over til via's side hvor der til ac97 er rigtigt mange forskellige
varianter der jo ikke er hæftet på noget bundkort.

Så det er ikke brugbart.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : sdsf

Dato : 08-01-06 14:57

Jakob skrev:
> [...]
> smidt over til via's side hvor der til ac97 er rigtigt mange forskellige
> varianter der jo ikke er hæftet på noget bundkort.

Det var også det jeg oplevede.

Men da vi jo kender chipset på dit motherboard, og lyden er integreret
heri (i VT82C686) kan vi vel også finde driveren hos VIA.
Soltek henviser til VIA.

Soltek har en uhyggelig dårlig hjemmeside, efter min mening.

Fik du det til at virke ?

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 18:31

In article <43C11A35.7000303@her.der.dk>, sdsf@her.der.dk says...

> Soltek har en uhyggelig dårlig hjemmeside, efter min mening.

Det er jeg godt nok enig i ;+)

> Fik du det til at virke ?

Ja det fik jeg

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : sdsf

Dato : 08-01-06 18:42

Jakob skrev:
> In article <43C11A35.7000303@her.der.dk>, sdsf@her.der.dk says...

> Det er jeg godt nok enig i ;+)

> Ja det fik jeg

Tillykke!

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 18:44

In article <43C14ECD.6010403@her.der.dk>, sdsf@her.der.dk says...

> Tillykke!

Og tak for hjælpen er det det du fisker efter ;0) det glemte jeg vist

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-06 17:15

> [...]
> smidt over til via's side hvor der til ac97 er rigtigt mange forskellige
> varianter der jo ikke er hæftet på noget bundkort.

Hvis du havde skrevet, hvad du havde prøvet, så var vi fri for at prøve det
samme.
Jeg har ellers tidligere hentet en del drivere direkte hos Soltek, men det
har de åbenbart lavet om på.
Hvis chipsettet er som sdsf skriver, burde du kunne hente her:
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&OSID=1&CatID=1010

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 18:34

In article <43c13a75$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kurtanospam@privat.dk says...

> Hvis du havde skrevet, hvad du havde prøvet, så var vi fri for at prøve det
> samme.

Hvorfor jeg skrev at jeg havde besøgt soltek men deres hjemmeside kunne
ikke bruges.

Jeg skrev at de linkede til via men der var mange forskellige udgaver,
jeg er ikke helt med på hvilken information det er du mangler.

--
Venlig hilsen

Jakob