Kan man flashe bios uden cpu inst. ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 23:30

Er det muligt at flashe bios uden cpu hvis cpuen alligevel ikke kan
genkendes?

Fra : sdsf

Dato : 07-01-06 23:52

rene skrev:
> Er det muligt at flashe bios uden cpu hvis cpuen alligevel ikke kan
> genkendes?

Ja, eeprom-chippen kan flashes hvis man har det rigtige udstyr.

Jeg har også for nylig startet en tråd angående flash af bios i
et fremmed bundkort. Mit problem var at jeg ville bytte chippene
rundt, fordi jeg havde bundkort uden bios-chip.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 00:07

ok, ja med det rette udstyr. Der sker i hvert fald ikke noget uden cpu i, og
jeg kan ikke trykke F2 for at komme ind i Bios med cpu i, så jeg ved ikke
lige hvad jeg så kan gøre andet end at få en anden cpu til at flashe med
eller et bundkort der er flashet. Nu har jeg brugt hele dagen på det. Tak
shg

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 08-01-06 22:18

On Sun, 8 Jan 2006 00:06:34 +0100, <rene> wrote:

> [...]
>eller et bundkort der er flashet. Nu har jeg brugt hele dagen på det. Tak

Hvis du kan sende bioschippen til mig, kan jeg muligvis flashe den for dig.

Send en mail hvis du er interesseret.

--
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 23:22

> Hvis du kan sende bioschippen til mig, kan jeg muligvis flashe den for
> dig.

Det må jeg hellere lade være med, da garantien så ryger. Jeg ved nu heller
ikke hvordan jeg gør.

Fra : sdsf

Dato : 08-01-06 23:33

rene skrev:

> Det må jeg hellere lade være med, da garantien så ryger. Jeg ved nu heller
> ikke hvordan jeg gør.

Det forstår jeg ikke hvorfor du er så afvisende overfor.

Hvis han har udstyret, er det langt det letteste,
du behøver ikke at sende hele bundkortet, men bare
chippen, -kan være i et brev.

Jeg ved at der er nogen i danmark der har en forretning
ud af dette, måske Henrik V. er en af dem.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 23:25

køber nok et bundkort med den rigtige bios version hos et andet firma end
shg, og sælger det jeg har, da jeg jo ikke kan komme af med det igen hos
shg. Det virker jo ok med ældre cpuer.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-01-06 10:03

On Sun, 8 Jan 2006 23:25:29 +0100, <rene> wrote:

>køber nok et bundkort med den rigtige bios version hos et andet firma end
>shg, og sælger det jeg har, da jeg jo ikke kan komme af med det igen hos
>shg. Det virker jo ok med ældre cpuer.

Er føljetonen så ved at være slut, det er da trist
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 10:12

> Er føljetonen så ved at være slut, det er da trist

hehe

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-01-06 00:01

<rene> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at flashe bios uden cpu hvis cpuen alligevel ikke kan
> genkendes?

Nej, men du kan prøve at hotflashe din BIOS i en anden maskine der virker.
Fremgangsmåde:

1. Tjek at begge BIOS kredse er ens (størrelsmæssigt og ben-mæssigt).
2. Løsn BIOS kredsen i den funktionelle maskine, den skal kun lige sidde så
der er forbindelse til alle ben.
3. Start maskinen op med en boot-diskette indeholdende flashprogram og
BIOS-opdateringen.
4. Fjern BIOS kredsen
5. Sæt den BIOS kreds i du vil flashe til, igen kun lige så der er
forbindelse til alle ben.
6. Flash BIOS
7. Sluk computeren, isæt den originale BIOS kreds og sæt den flashede BIOS
tilbage hvor den skal være.
8. Kryds fingre for at det hele virker.
9. Start op (gå til punkt 10 hvis det virker, skulle det meget gerne)
10. Tillykke, du har netop gennemført en hotflash med succes.

Mvh
Benjamin