Line-in test hvordan
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-01-06 19:49

Jeg tror ikke at line in virker, (det er vel bundkort så).
Jeg prøvede med video. Kunne man ikke prøve med musik,
skulle man så ikke kunne høre den i lineout, altså i HT.
mvh Ebbe

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-01-06 22:30

Hej
"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke at line in virker, (det er vel bundkort så).
> Jeg prøvede med video. Kunne man ikke prøve med musik,
> skulle man så ikke kunne høre den i lineout, altså i HT.
> mvh Ebbe

Jo, hvis den er slået til i windows mixeren, eller den software du bruger
til at styre kortet med.
Nogle er sat op, så line in i stedet bruges til surround.

Brian

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-01-06 17:15

On Wed, 4 Jan 2006 22:30:15 +0100, "Brian Olesen"
<ingen-mail-tak@kein-post.dk> wrote:

> [...]
>til at styre kortet med.
>Nogle er sat op, så line in i stedet bruges til surround.

Tak for svar.
Der er ingen lyd, hverken ud eller ind, og lydkortet er jo
integreret, det er en intelP4. Man kan vel montere et lydkort i
et slot, skulle det ikke virke, men kan det betale sig, kontra
nyt bundkort ?. Jeg må lige tjekke priser
mvh Ebbe

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-01-06 20:27

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> et slot, skulle det ikke virke, men kan det betale sig, kontra
> nyt bundkort ?. Jeg må lige tjekke priser

Inden du gør det.
Jeg går ud fra at formålet skulle være at afgøre om det var et hardware,
eller et software/konfigurationsproblem.
Hvad med først at prøve med noget andet software? Hvis dit bundkort
ellers er understøttet vil et hurtigt boot på f.eks. en Ubunt live-CD
afgøre om der er hul igennem.

Peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-01-06 20:40

On Thu, 05 Jan 2006 20:26:59 +0100, Peter Mogensen
<apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:
klip
> [...]
>Hvad med først at prøve med noget andet software? Hvis dit bundkort
>ellers er understøttet vil et hurtigt boot på f.eks. en Ubunt live-CD

Undskyld, men hvad er en Ubunt live-CD ?
Bundkortet er Intel P4 +vga +lan, alt integreret,
bare tomme slots.
den er helt død for al lyd: afspiln. af CD, microfon,
lyd ind på line ind kommer ikke ud igen i HT. hvad
det gør på en gammel reserve jeg har stående.
mvh Ebbe

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-01-06 21:36

http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/ubuntu.iso/5.10/ubuntu-5.10-live-i386.iso
http://ubuntulinux.org/

> [...]
> lyd ind på line ind kommer ikke ud igen i HT. hvad
> det gør på en gammel reserve jeg har stående.

Prøv at brænde ovenstående ISO-image til en CD. Boot på CD'en. (den rør
ikke ved din harddisk).

Hvis Ubuntu understøtter din maskine og lydkortet virker, så vil den
sige noget på et tidspunkt.

Peter

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-01-06 13:45

Hej

> [...]
> et slot, skulle det ikke virke, men kan det betale sig, kontra
> nyt bundkort ?. Jeg må lige tjekke priser

Hvis du er sikker på, at det er defekt. Du har hentet drivere osv. og
checket jumpere på bundkortet osv? Så kan du sagtens få et godt lydkort til
et par hundrede kroner som erstatning. Husk dog i bios at slå det indbyggede
fra. Ellers kan du godt få lidt bøvl.

Mvh. Brian

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-01-06 17:22

On Fri, 6 Jan 2006 13:45:24 +0100, "Brian Olesen"
> [...]
>et par hundrede kroner som erstatning. Husk dog i bios at slå det indbyggede

Jeg har bestilt et lydkort, og har travet Bios igennem, uden at
finde noget om det integrerede, elller noget sted at disable det.
Vi får se om det virker
mvh Ebbe

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-01-06 03:11

Hej Ebbe

> Jeg har bestilt et lydkort, og har travet Bios igennem, uden at
> finde noget om det integrerede, elller noget sted at disable det.
> Vi får se om det virker
> mvh Ebbe

Det ville selvfølgelig hjælpe, hvis du oplyste bundkortets navn. Det er ofte
skjult samme sted som raid controllere og andet perifært udstyr.
God fornøjelse.

Mvh. Brian

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-01-06 20:43

On Wed, 04 Jan 2006 19:49:15 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
Nu har jeg sat et lydkort i, og det kører fint, så må jeg have
noget hardware, så jeg kan få de gamle VHSer video ind på DVD,
det var der det hele startede.
Tak til alle som fulgte og bar
mvh Ebbe