Manglende strøm
Fra : hodja@pjort.com

Dato : 04-01-06 11:31

Hej - har nogen forslag

Har købt NorthQ ATX kabinet med NorthQ 400 Watt strømforsyning og
Foxconn NF4UK8AA-8EKRS MB. Athlon 64 3500+.1 GB Kingston RAM.
Maxtor 250 BG HD. Philips Dual Layer RW DVD. ASUS PCIe 6600 grafik.

Hele opsætningen er lavet, men der kommer ingen strøm på MB hverken
med 20 eller 24 pin konfiguration med strømstikket i bund. Hvis jeg
lader være med at stikke strømstikket helt i bund som 24 pin, men
stikker det ind liddt på skrå, begynder CPU køleren at køre, men der
er ikke strøm på HD'en, der kommer lys i kabinet kølerne men de kører
ikke af sig selv - skal skubbes igang.
Hvis jeg stikker strømstikket skråt i som 20 pin kører kabinetkølerne
af sig selv men stadig ikke HD'en. I ingen af tilfældene kører
blæseren på strømforsyningen.

Mit gæt er defekt strømforsyning?

Fra : JK

Dato : 04-01-06 12:28

On Wed, 04 Jan 2006 11:31:12 +0100, hodja@pjort.com wrote:

> [...]
>Hvis jeg stikker strømstikket skråt i som 20 pin kører kabinetkølerne
>af sig selv men stadig ikke HD'en. I ingen af tilfældene kører

Hvad med den fir-polede leder fra strømforsyningen. Den skal vel også
på i sit stik, hvis der er et.

Som regel er det manglende kompatibilitet til ram, ifølge min
erfaring. Det kan også være at grafikkortet ikke er helt i bund.

Fra : hodja@pjort.com

Dato : 05-01-06 12:18

> [...]
>
>Som regel er det manglende kompatibilitet til ram, ifølge min
>erfaring. Det kan også være at grafikkortet ikke er helt i bund.

Hej

Fandt fejlen, ledningerne fra forpanelet til pwerbutton, reset etc var
ikke sat rigtigt på.

Tak for hjælpen.

JE