PIII Slot processorer - nye ?
Fra : Anders Majland

Dato : 03-01-06 20:52

Jeg står og kan bruge 3 (måske flere) PIII slot1 (single edge contact
cartridge 2) processorer på 800mhz eller 1ghz. Nogen der har en ide til en
sted der måske har sådanne liggende - gerne udland

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-06 23:15

Anders Majland wrote:
> Jeg står og kan bruge 3 (måske flere) PIII slot1 (single edge contact
> cartridge 2) processorer på 800mhz eller 1ghz. Nogen der har en ide
> til en sted der måske har sådanne liggende - gerne udland

http://www.informatic.dk/Pages/Produktliste.asp?SubKat=85&Ref=Rest&E=R

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-06 23:18

Jan Vestergaard wrote:
> http://www.informatic.dk/Pages/Produktliste.asp?SubKat=85&Ref=Rest&E=R
> Jan

Hovsa - undskyld - de er for små - max 500 mhz ;-(

Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 04-01-06 10:53

> Hovsa - undskyld - de er for små - max 500 mhz ;-(

Desværre ja - ellers et godt bud

Fra : JK

Dato : 04-01-06 08:57

On Tue, 3 Jan 2006 20:51:35 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Jeg står og kan bruge 3 (måske flere) PIII slot1 (single edge contact
>cartridge 2) processorer på 800mhz eller 1ghz. Nogen der har en ide til en
>sted der måske har sådanne liggende - gerne udland

Brugt er det til at finde på www.ebay.co.uk som jeg plejer at bruge,
da der ikke er tild i EU, og man slipper med VAT eventuelt.

Ellers er nærmeste omvej en adapter slot1-s370. Jeg har 2 stk. til
salg, hvis du er interesseret. Mail i så fald. Det skulle være til at
finde ud af, hvad der skal fjernes i min email adresse. Det er en asus
og en soltek.
Det er også et problem at finde en køler, der er lille nok til at
sidde på sådan en slocket.

Pas på med bios til dine bundkort, at de understøtter coppermines.
Multiplier er ligegyldig, da den er låst og overrules. Tualatin kan du
sandsynligvis ikke bruge, - så begynder det ialfald at blive tricky
(har jeg rodet meget med).

Pas endvidere på med 133/100 fsb support.

Nej, sådan noget gammelt noget er på retur. Man kan også advare imod
lækkede og dårlige elektrolytter på bundkort.

Faktisk er det billigste at bygge computere med DDR-ram (har aldrig
været billigere) og socketA eller socket754. Sidstnævnte kan endda
strækkes til 64 bit med en 64 bits sempron.

mvh

John

Fra : Anders Majland

Dato : 04-01-06 10:58

> Brugt er det til at finde på www.ebay.co.uk som jeg plejer at bruge,
> da der ikke er tild i EU, og man slipper med VAT eventuelt.

Da det er skal "ud i virkeligheden" og køre 24/7 er nyt at foretrække

> [...]
> Multiplier er ligegyldig, da den er låst og overrules. Tualatin kan du
> sandsynligvis ikke bruge, - så begynder det ialfald at blive tricky

Bundkortene understøtter 1ghz og vi har vist 5-6 sykker kørende der med 800+
processorer. Men vi skal måske have opgraderet noget software på nogle der
kører med 450 eller 500mhz processorer og de er lige i underkanten med den
nyere software.

> Pas endvidere på med 133/100 fsb support.
>
> Nej, sådan noget gammelt noget er på retur. Man kan også advare imod
> lækkede og dårlige elektrolytter på bundkort.

Processerkortene er selvfølgelig udgået, men vi har da nogle liggende i
reserve. Ahs til reservedele vil det ikke være så ønskværdigt at skifte
processerkortet på de 3 - så er de ikke længere magen til de andre....

> Faktisk er det billigste at bygge computere med DDR-ram (har aldrig
> været billigere) og socketA eller socket754. Sidstnævnte kan endda
> strækkes til 64 bit med en 64 bits sempron.

Prisen er ikke det væsenligste - hw'en forsvinder helt i mandetimer.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-01-06 14:06

Det bliver opgradering af cpu kort, processor osv. Samtidig med
opgraderingen af applicationen skifter jeg også fra nt 4.0 til xp embedded
(og det gider jeg ikke rode med på et "gammelt" cpu-kort jeg ikke har et
image til).