Soltek Sl-KT600-C1L problem
Fra : Kell Petersen

Dato : 29-12-05 16:20

Når at læse bios ,, så genstarter dem ..
Ingen bip , men nogle klik lyde mens den kigger på Bios..

Bios har fundet disk og drev
læser Ram rigtigt

Har nogen prøvet dette , eventuelt med andre kort..?

mvh Kell Petersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-05 16:35

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Bios har fundet disk og drev
>læser Ram rigtigt
>
>Har nogen prøvet dette , eventuelt med andre kort..?

Kan du komme ind i BIOS ?

Fjern alle unødvendige PCI-kort.

Prøv at nulstille CMOS'en - fjern batteriet eller flyt reset-jumperen.

<mlr>

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-12-05 17:01

> Kan du komme ind i BIOS ?
> Fjern alle unødvendige PCI-kort.
> Prøv at nulstille CMOS'en - fjern batteriet eller flyt reset-jumperen.

Jeg kan sagtens komme ind i bios
Og også ændre opsætningen ,
Og har kun agp grafikkort
De 5 pci slots er tomme

Tænkte på at teste med en anden PSU , og til sidst med en anden CPU..??

Det er de to sidste ting jeg ikke har skiftet..
Det gamle asrock teede sig også dumt.. stopfejl osv....
Derfor skiftede jeg ,
maskinen var en billig en til min knægt på 9 år ,, så han kunne spille sine
spil , mens jeg sad og stenede foran min..
købte et færdigt system med en AMD 3000+
Men har kørt så dårligt i den tid han havde den , med diverse stopfejl =
Kmixer.sys osv....
Og har allerede smidt regningen væk , tænkte så at jeg bare smider et andet
Mobo i.

Men indtil videre har det været en lige så dårlig ide..

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 18:13

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er de to sidste ting jeg ikke har skiftet..

Hvis den siger som en geigertæller under start, er boardet defekt.
Jeg er sikker på, at nyt board, så er den iorden.

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-12-05 22:05

> Hvis den siger som en geigertæller under start, er boardet defekt.
> Jeg er sikker på, at nyt board, så er den iorden.

Det gør den ikke ,, Det er sådan noget som 10 klik,
Men nu er den sku begyndt at låse i bios ,, jeg har vendt Cpu køleren
For at kunne låse den med clipsen , ved godt at Kernen for et krafigt tryk ,
hvor den ikke har noget sokkelfæste , men ellers er PSUén i vejen..
2 cm mellemrum er ikke meget at arbejde på , hvis man skal prøve nogle
forskellige , for at finde fejlen

Fra : Kell Petersen

Dato : 30-12-05 13:33

> [...]
> , hvor den ikke har noget sokkelfæste , men ellers er PSUén i vejen..
> 2 cm mellemrum er ikke meget at arbejde på , hvis man skal prøve nogle

Opfølgning på problem ,,( Er løst )

AMDén var defekt , smed et 1000 mhz i , og den kører perfekt ,, skal nu bare
lige op og eventuelt bytte den til en ny..

mvh Kell Petersen