Asrock K7S41
Fra : Inger

Dato : 25-12-05 20:35

Hej
Har monteret sempron 2400 i et asrock K7S41

Den starter op og jeg kan gå ind i Bios jeg kan se mine drev.
Problemet er at den når den forlader bios kan den finde operativ system men
afbryder på alle mulige forskellige tidspunkter under indlæsning.
Køleklods sidder rigtigt på CPU. men jeg kan ikke afvise at den ikke skulle
have optimal kontakt til chip.

--
Ejvind Skov
Louisenvænget 7

Fra : Villy Jensen

Dato : 26-12-05 08:20

> [...]
> men afbryder på alle mulige forskellige tidspunkter under indlæsning.
> Køleklods sidder rigtigt på CPU. men jeg kan ikke afvise at den ikke

1) har du brugt kølepasta på CPUkernen ved montage af køleprofil?
http://download.asrock.com/manual/K7S41.pdf side 11

2) har systemet funket OK med en anden CPU tidligere?

3) Er FSB jumpers sat til 333 MHz?
http://download.asrock.com/manual/K7S41.pdf side 14

4) Genkendes CPU korrekt af systemet ved opstarten?

(jeg har lige installeret et K7S41 - uden problemer)
http://www.asrock.com/product/K7S41.htm
http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=K7S41

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-12-05 16:15

Jeg har lige skrottet et ASrock K7S41-GX bundkort
Den ville ikke installere på disken ,, installerede så på en anden maskine
og flyttede disken over bagefter..
Men var frygtelig ustabil Stopfejl hver 10. minut og kunne ikke live update
Har fået smidt regningen væk , så garantien er lige så langt væk.

Købte så et Soltek SL-KT600-D1L .. da jeg regnede med at asrock var noget
skod
Den læser kun lige bios og genstarter..
Sikke noget Piiiissssss
Har nok noget med strøm forsyning eller en anden ting jeg har overset
HDD grafikkort og Ram skulle være okay
Processoren er korrekt jumpet , men kan vel i sig selv være defekt ..

Har prøvet at skifte alt pånær CPU, PSU og kabinet..

Er der nogen ideér

Hilsen Kell Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 18:11

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Processoren er korrekt jumpet , men kan vel i sig selv være defekt ..
>
> Har prøvet at skifte alt pånær CPU, PSU og kabinet..

CPU køler er malplaceret ?
Prøvet at resette BIOS og starte igen ?
CPU fan sidder på 'fan 1' ?

Hvis ikke det lykkes, så er der kun een vej, nyt board.

Fra : Kell Petersen

Dato : 30-12-05 13:34

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøvet at resette BIOS og starte igen ?
> CPU fan sidder på 'fan 1' ?
>
> Hvis ikke det lykkes, så er der kun een vej, nyt board.

Jeg fandt ud af , at CPUén er defekt , ikke brændt af , men har en
defekt...?

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 16:56

> Jeg fandt ud af , at CPUén er defekt , ikke brændt af , men har en
> defekt...?

Jeg synes det lyder sært.
En CPU kan som regel nemt starte og virke helt normalt,
men vise blå skærm under installation eller i sjældnere
grad, få maskinen til at opføre sig ustabil med forskellige
intervaller og virkemåde. Har aldrig set en defekt CPU
som lukker ned lige efter start, men ok.