kabinet og bundkort
Fra : Thomas gade

Dato : 21-12-05 21:15

Hvordan kan jeg se om et bundkort passer ind i mit kabinet?

Mvh Thomas

Fra : Hans

Dato : 21-12-05 21:26

Thomas gade wrote:
> Hvordan kan jeg se om et bundkort passer ind i mit kabinet?

Hvir du spørger om et microATX bundkort kan sidde i et ATX kabinet så er
svaret ja. Det omvendte kan naturligvis ikke lade sig gøre.

Hans

Fra : Thomas gade

Dato : 21-12-05 21:42

Hans wrote:

>Hvir du spørger om et microATX bundkort kan sidde i et ATX kabinet så er
>svaret ja. Det omvendte kan naturligvis ikke lade sig gøre.
>
>Hans

Dvs. køber jeg et atx bundkort passer det altid i et atx kabinet?
¨Burde jeg ikke kunne se på min psu om den er atx eller m-atx?
Kabinettet hedder FSP250-60MDN-120 og jeg har googlet på det men synes
ikke at kunne finde information om hvorvidt det er en atx eller m-atx.

Mvh Thomas

Fra : Hans

Dato : 21-12-05 21:53

Thomas gade wrote:

> Dvs. køber jeg et atx bundkort passer det altid i et atx kabinet?

Ja.

> [...]
> Kabinettet hedder FSP250-60MDN-120 og jeg har googlet på det men synes
> ikke at kunne finde information om hvorvidt det er en atx eller
Google viser det er en almindelig 250W ATX PSU som åbenbart sidder i noget
Aldi halløj, så typenummeret er altså ikke et kabinet.

Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-05 21:55

Thomas gade <dazzle@frac.invalid> wrote:

>Kabinettet hedder FSP250-60MDN-120 og jeg har googlet på det men synes
>ikke at kunne finde information om hvorvidt det er en atx eller m-atx.

FSP250-60MDN-120 er, som jeg kan se det, ikke kabinettet men PSU'en i et
par af Aldi computere...

Min erfaring med Aldi er at deres kabinetter er designet til en variant
af micro-ATX med størrelsen 24,38 x 24,38 cm - Og det kan godt være
vanskeligt at finde så små bundkort....

<mlr>

Fra : Thomas gade

Dato : 21-12-05 22:30

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
>Min erfaring med Aldi er at deres kabinetter er designet til en variant
>af micro-ATX med størrelsen 24,38 x 24,38 cm - Og det kan godt være

Jeg kan se mit nuværende bundkort måler 24.38 X 24.38 som du beskrev. Og
såvidt jeg kan se er det ikke fysisk mulig at putte et større bundkort
ind hvis jeg skal have min brænder og harddisk mm.der også.

Jeg har ledt med lys og lygte efter et bundkort med de rette mål og
specs uden held.

Så det ser ud til jeg må ud og købe et nyt kabinet.

Tak til jer begge for svar
Mvh Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-05 22:59

> [...]

>ind hvis jeg skal have min brænder og harddisk mm.der også.
>
>Jeg har ledt med lys og lygte efter et bundkort med de rette mål og

Jeg skrev svært, ikke umuligt

Der er enkelte bundkort i det format på markedet, jeg er f.eks faldet
over Asus K8V-MX - Men hvad er det helt præcis du ønsker ?

<mlr>

Fra : Thomas gade

Dato : 22-12-05 00:05

Michael Rasmussen wrote:

>Jeg skrev svært, ikke umuligt
>
>Der er enkelte bundkort i det format på markedet, jeg er f.eks faldet
>over Asus K8V-MX - Men hvad er det helt præcis du ønsker ?

Nej der findes sikkert et eller to men der er jo også prisen at tænke
på. Da jeg helst ikke vil over 350 kr (jeg ved godt det ikke er meget )
har jeg ikke fundet noget.

Pønser nu på at købe denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103373

Kortet skal køre dual channel - min. 4 usb2.0 - socket 478 - sata 150 -
ethernet 100.
Jeg har ekstern grafik og lyd.

Jeg vil nu gerne have et nyt kabinet uanset da mit nuværende ikke har
indgang til hovedtelefoner/mikrofon i fronten. I den forbindels havde
jeg tænkt på at købe en "forlænger box med lyd og usb indgange", men da
jeg ikke kan finde et bundkort der passer tænker jeg at jeg bruger de
penge på et byt kabinet istedet.

Jeg har lige postet en tråd i hardware gruppen mht til konfig.

MVh Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-05 21:39

Thomas gade <dazzle@frac.invalid> wrote:

>Hvordan kan jeg se om et bundkort passer ind i mit kabinet?

Du ku' jo beskrive dit kabinet - Det ville gøre det lettere at hjælpe

Helt generelt: Er det et større towerkabinet kan du bruge ATX,
mini-tower og desktop kabinetter har kun plads til micro-ATX...

Men det er mange variationsmuligheder. Kom med de indre mål på
kabinettet, så skal du få et klart svar ....

<mlr>